BMM012 Medikal Robotik

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM012
Ad Medikal Robotik
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, robotik mühendisliğinin medikal sahada cerrahi ve rehabilitasyon alt dallarındaki uygulama prensiplerini ve temel tasarım kriterlerini öğretmektir.

Dersin İçeriği

Medikal Robotiğe giriş.Cerrahi robotik sistemleri ve bileşenleri. Paralel manipulatorler. Dokunma ve kuvvet geri-beslemesi. Tele-operasyonlu robotlar. Cerrahi robotik uçlar ve doku etkileşimi.Tıbbi eğitim amaçlı robotlar. Fizik tedavi ve rehabilitasyon amaçlı robotlar. Robotik protez ve ortezler.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur

Kaynaklar

Lecture Notes

Notlar

Kevin M. Lynch and Frank C. Park, "Modern Robotics: Mechanics, Planning, and Control," Cambridge University Press, 2017.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Medikal robotiğin genel çerçevesini anlamak
ÖÇ02 Cerrahi robotik ve uygulamalarını kavramak
ÖÇ03 Fizik tedavi ve rehabilitasyon amaçlı robotik uygulamaları kavramak
ÖÇ04 Medikal robotikte literatür incelemesi yapabilmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Medikal Robotiğe giriş. Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
2 Cerrahi robotik sistemleri ve bileşenleri -1. Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
3 Cerrahi robotik sistemleri ve bileşenleri -2. Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
4 Paralel manipulatorler. Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
5 Dokunma ve kuvvet geri-beslemesi. Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
6 Tele-operasyonlu robotlar. Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
7 Cerrahi robotik uçlar ve doku etkileşimi. Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ders materyali ile kişisel çalışma ve problem çözme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tibbi eğitim amaçlı robotlar. Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
10 Fizik tedavi ve rehabilitasyon amaçlı robotlar.-1 Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
11 Fizik tedavi ve rehabilitasyon amaçlı robotlar.-2 Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
12 Robotik protezler. Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
13 Robotik ortezler-Üst extremite. Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
14 Robotik ortezler-Alt extremite. Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
15 Öğrenci sunumları İnceleme çalışması hazırlığı ve sunum yapma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyali ile kişisel çalışma ve problem çözme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyali ile kişisel çalışma ve problem çözme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2023 03:38