DBMMT802 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DBMMT802
Ad Tez Çalışması
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUTLU AVCI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Biyomedikal Mühendisliği bilimsel literatürüne yenilikler kazandırmak.

Dersin İçeriği

Doktora derecesini kazanmak için akademik danışman nezaretinde yapılması gerekli çalışmalar.

Dersin Ön Koşulu

1) Ders aşamasını tamamlamış olmak 2) Doktora yeterlilik sınavını geçmiş olmak 3) Doktora tez öneri savunma sınavını geçmiş olmak

Kaynaklar

Bulunmamaktadır

Notlar

Bulunmamaktadır


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uluslararası indekslere giren dergilerde bilimsel yayın yapar.
ÖÇ02 Bilimsel çalışma yapar, bulgu ve sonuçlarını yorumlar.
ÖÇ03 Doktora tezi ile ilgili literatür konularına hakimdir.
ÖÇ04 Biyomedikal mühendisliği alanında bilimsel yenilikler yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan güncel bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak yeni çözümlere ulaştırabilme. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme ve o bilim dalında uzmanlaşma. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme, teorik ve benzetim tabanlı tasarım yapma, deney tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri, yazılım, donanım ve hesaplama araçlarını geliştirme.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ve diğer disiplinlere mensuplar ile birlikte bilimsel çalışmalar yapabilme.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, bildiri ve makale yazma. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Danışmanlık 1 Gerekmemektedir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Danışmanlık 2 Danışmanın yönlendirdiği konularda çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Danışmanlık 3 Danışmanın yönlendirdiği konularda çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Danışmanlık 4 Danışmanın yönlendirdiği konularda çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Danışmanlık 5 Danışmanın yönlendirdiği konularda çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Danışmanlık 6 Danışmanın yönlendirdiği konularda çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Danışmanlık 7 Danışmanın yönlendirdiği konularda çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Rapor ve sunu hazırlamak Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Danışmanlık 8 Danışmanın yönlendirdiği konularda çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Danışmanlık 9 Danışmanın yönlendirdiği konularda çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Danışmanlık 10 Danışmanın yönlendirdiği konularda çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Danışmanlık 11 Danışmanın yönlendirdiği konularda çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Danışmanlık 12 Danışmanın yönlendirdiği konularda çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Danışmanlık 13 Danışmanın yönlendirdiği konularda çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Danışmanlık 14 Danışmanın yönlendirdiği konularda çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor ve sunu hazırlamak Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor ve sunu hazırlamak Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 30 420
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 30 150
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 588
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,52
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2023 03:39