Genel Bilgi
Kod | TM0015 |
Ad | Tarım Makinalarında ve Teknolojilerinde Robotik Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımsal üretimde robotik teknoloji kullanımının esasları
Dersin İçeriği
Ekonomik, Sosyal ve Çevresel Etkenler, Ekonomik ve toplumsal Faktörler, Çevresel Faydalar topraklar, su Pestisitler, Çiftlik araçlarının ve ekipmanlarının elektrifikasyonu, Hassas Tarım, Hayvancılık ve Su Ürünleri, Hayvancılık için robotik ve otonom sistemler, Su ürünleri yetiştiriciliği için robotik ve otonom sistemler, Dezavantajlı Çiftlikler, Konvansiyonel Olmayan Kapalı ('Dikey') Tarım, Gıda Üretimi ve İşleme,Etik Konular, Teknolojik Odak, İlgili Alanlar Teknoloji Vizyonu, Otomasyona geçişi kolaylaştırmak, Küçük, akıllı, birbirine bağlı, hafif makineler, Geleceğin Robotik Tarım Sistemleri için Teknolojileri Etkinleştirme, Robotik Platformlar, Mekatronik ve elektronik, Hareket manipülatörler, Algılama ve Algı Yerelleştirme ve haritalama Mahsul izleme Robotik görüş, Planlama ve Koordinasyon Manipülasyon, İnsan-Robot Etkileşimi, İnsan-robot işbirliği Güvenli insan-robot etkileşimi, Öğrenme ve Uyum, Zorluklar fenotipleme, Mahsul Yönetimi, Engeller, Sonuçlar ve Öneriler
Dersin Ön Koşulu
Ders için on koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari
Notlar
file:///C:/Users/tunah/OneDrive/Masa%C3%BCst%C3%BC/ders/lisan%C3%BCst%C3%BC/Robotics/Agricultural_Robotics_The_Future_of_Robotic_Agricu.pdf
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekonomik, Sosyal ve Çevresel Etkenler, Ekonomik ve toplumsal Faktörler, Çevresel Faydalar topraklar, su Pestisitler, Çiftlik araçlarının ve ekipmanlarının elektrifikasyonu, Hassas Tarım, Hayvancılık ve Su Ürünleri, Hayvancılık için robotik ve otonom sistemler, Su ürünleri yetiştiriciliği için robotik ve otonom sistemler, Dezavantajlı Çiftlikler, Konvansiyonel Olmayan Kapalı ('Dikey') Tarım, Gıda Üretimi ve İşleme,Etik Konular, Teknolojik Odak, İlgili Alanlar Teknoloji Vizyonu, Otomasyona geçişi kolaylaştırmak, Küçük, akıllı, birbirine bağlı, hafif makineler, Geleceğin Robotik Tarım Sistemleri için Teknolojileri Etkinleştirme, Robotik Platformlar, Mekatronik ve elektronik, Hareket manipülatörler, Algılama ve Algı Yerelleştirme ve haritalama Mahsul izleme Robotik görüş, Planlama ve Koordinasyon Manipülasyon, İnsan-Robot Etkileşimi, İnsan-robot işbirliği Güvenli insan-robot etkileşimi, Öğrenme ve Uyum, Zorluklar fenotipleme, Mahsul Yönetimi, Engeller, Sonuçlar ve Öneriler, konularında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Dezavantajlı Çiftlikler, Konvansiyonel Olmayan Kapalı ('Dikey') Tarım, Gıda Üretimi ve İşleme,Etik Konular, Teknolojik Odak, İlgili Alanlar |
ÖÇ03 | Güvenli insan-robot etkileşimi, Öğrenme ve Uyum, Zorluklar fenotipleme, Mahsul Yönetimi, Engeller, Sonuçlar ve Öneriler, konularında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Mahsul izleme Robotik görüş, Planlama ve Koordinasyon Manipülasyon, İnsan-Robot Etkileşimi, İnsan-robot işbirliği Güvenli insan-robot etkileşimi, Öğrenme ve Uyum, Zorluklar fenotipleme, Mahsul Yönetimi, Engeller, Sonuçlar ve Öneriler, konularında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekonomik, Sosyal ve Çevresel Etkenler, Ekonomik ve toplumsal Faktörler, | ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çevresel Faydalar topraklar, su Pestisitler, | ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çiftlik araçlarının ve ekipmanlarının elektrifikasyonu, | ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hassas Tarım, Hayvancılık ve Su Ürünleri, Hayvancılık için robotik ve otonom sistemler, | ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Su ürünleri yetiştiriciliği için robotik ve otonom sistemler, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Dezavantajlı Çiftlikler, Konvansiyonel Olmayan Kapalı ('Dikey') Tarım, Gıda Üretimi ve İşleme, | ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Etik Konular | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Teknolojik Odak, İlgili Alanlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Teknoloji Vizyonu, Otomasyona geçişi kolaylaştırmak, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Küçük, akıllı, birbirine bağlı, hafif makineler, | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Teknolojileri Etkinleştirme, Robotik Platformlar, Mekatronik ve elektronik, Hareket manipülatörler, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Mekatronik ve elektronik, Hareket manipülatörler, Algılama ve Algı Yerelleştirme ve haritalama Mahsul izleme Robotik görüş, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Planlama ve Koordinasyon Manipülasyon, İnsan-Robot Etkileşimi, İnsan-robot işbirliği Güvenli insan-robot etkileşimi, Öğrenme ve Uyum, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Engeller, Sonuçlar ve Öneriler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |