BMM005 Fizyolojik Sinyaller ve Biyomedikal Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM005
Ad Fizyolojik Sinyaller ve Biyomedikal Uygulamaları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Erkan ÖDEMİŞ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı fizyolojik sinyaller, bu sinyallerin ölçüm yöntemleri ve fizyolojik sinyallerin biyomedikal alanındaki güncel tanı ve rehabilitasyon uygulamalarında kullanımlarının öğretilmesidir.

Dersin İçeriği

Fizyolojik sinyaller ve ölçüm yöntemleri. Vücuttaki fiziksel ve psikolojik değişimlerin fizyolojik sinyaller üzerindeki etkileri. Tanı, performans değerlendirme ve rehabilitasyonda fizyolojik sinyallerin kullanımı.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Varun Bajaj, G. R. Sinha, Chinmay Chakraborty, “Biomedical Signal Processing for Healthcare Applications”, CRC Press, 2021

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fizyolojik sinyalleri tanır ve ölçüm yöntemlerini bilir
ÖÇ02 Fizyolojik sinyalleri etkileyen faktörleri öğrenir
ÖÇ03 Fizyolojik sinyalleri kullanarak geliştirilebilecek tanı sistemlerini bilir
ÖÇ04 Fizyolojik sinyallerin performans analizi ve rehabilitasyon uygulamalarını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fizyolojik Sinyallere Giriş Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 EOG Sinyali ve etkileyen faktörler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 EOG Sinyali Ölçüm yöntemleri ve kullanılabileceği uygulamalar Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 EMG ve etkileyen faktörler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sağlıklı birey ve hasta arasındaki EMG farklıları ve nedenleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 EMG sinyali ölçüm yöntemleri ve uygulamaları Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 EMG sinyalinin rehabilitasyonda kullanımı Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 EKG sinyali ve etkileyen faktörler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Güncel EKG ölçüm yöntemleri ve EKG sinyalinin tanı uygulamaları Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Nabız ve Nabız Değişkenliği sinyalleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Nabız ve Nabız değişkenliği sinyallerinin tanı ve egzersizler için önemi Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Solunum Hızı ve etkileyen faktörler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Deri iletkenliği sinyali ve vücutta etkilendiği mekanizmalar Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Deri iletkenliğinin tanı ve egzersiz değerlendirme sistemlerindeki yeri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 141
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,64
AKTS 6 AKTS