CGP240 Çocuk Hakları ve Koruma

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP240
Ad Çocuk Hakları ve Koruma
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Hülya ÇULHAOĞLU İMRAK


Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin çocuk haklarının yasal dayanaklarını tanıbilmesi, çocuk ihmali ve istismarı konusunda bilinçlenmesi, çalışan çocuklar, göç çocukları, sokak çocukları, yoksulluk yaşayan çocuklar ve bu çocukların temel hak ve özgürlükleri hakkında bilinçlenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Çocuk hakları ve koruma yasaları, çocuk hakları ve eşit fırsatlar sunma, aile refahı, çocuk ihmal ve istismarı, çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler, çocuk hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama ve bu konuda yapılan çalışmalar, çalışan çocuklar, sokak çocukları, boşanmış aileler ve çocukları, savaş ve göç çocukları, korunmaya muhtaç çocukların hakları ve alınması gereken önlemler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notları Dr. Burcu Sultan ABBAK

Notlar

Yıldırım Doğru, S. (2021). Çocuk hakları ve koruma, aile refahı ve koruma. Eğiten kitap: Ankara Can Yaşar, M., Aral, N. (2020). Çocuk Hakları. Vize yayıncılık: Ankara


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnsan hakları ve yasalarla ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Çocukların korunmasının ve eşit fırsatların önemini savunur.
ÖÇ03 Çocuk hakları ve çocuk koruma yasalarını tanımlar.
ÖÇ04 Çocukların ve ailelerin yasal haklarını açıklar.
ÖÇ05 Çocuk İhmal ve İstismarı ile ilgili yasal tanımları uygular.
ÖÇ06 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu tedbirleri değerlendirir.
ÖÇ07 Çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuk hakları ve koruma yasaları, Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
2 Aile refahı Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
3 Çocuk ihmali ve istismarı 1 Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
4 Çocuk ihmali ve istismarı Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
5 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
6 Çocuk hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
7 Çalışan çocuklar Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Boşanmış aileler Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
10 Savaş ve göç çocukları Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
11 Korunmaya muhtaç çocukların hakları Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
12 Yoksulluk ve Çocuk Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
13 Sokak çocukları Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
14 Ulusal ve uluslararası çocuk hakları ve eşit fırsatlar sunma uygulamaları Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
15 Çocuk hakları ve eşit fırsatlar sunma Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
16 Final Sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS