Genel Bilgi
Kod | MN0012 |
Ad | Applied Nanocatalytical Processes |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EBRU ERÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Katalitik süreçler ve nanokatalizör hakkında genel bilgi ve uygulamaların verilmesi.
Dersin İçeriği
Katalize giriş, katı katalizörlerde adsorpsiyon, adsorpsiyon türleri ve kinetiği, heterojen ve homojen katalizörler, katalizör performansındaki parametreler, nanokatalizörlere bakış açıları, nanokatalizör uygulamalarına endüstriyel ilgi, yeşil uygulamalarda nanokatalizörler, kinetik modelleme, katalizör hazırlama ve karakterizasyon teknikleri, moleküler modelleme ve kinetik analiz
Dersin Ön Koşulu
Kimyasal Reaksiyon Mühendisliği, Catalytic Processes and Nanocatalysts dersini alanlar bu dersten muaf sayılırlar.
Kaynaklar
1. M. Beller, A. Renken, R.A. van Santen (eds) Catalysis: From Principles to Applications, Wiley-VCH, 2012. 2. J. M. Thomas, W. J. Thomas, Principles and Practice of Heterogeneous Catalysis, Wiley-VCH, 2015.
Notlar
3. V. Polshettiwar, T. Asefa, Nanocatalysis Synthesis and Applications, Wiley, 2013
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Katalizörlerin ne olduğunu, endüstride nasıl kullanıldıklarını, genel kullanım prensiplerini açıklar. |
ÖÇ02 | Adsorpsiyon türleri ve kinetiğini açıklar. |
ÖÇ03 | Tepkimelerde kullanılan katalizörlerin hangi tiplerde olduğunu belirler. |
ÖÇ04 | Heterojen ve homojen katalizörleri karşılaştırır. |
ÖÇ05 | Katalizör performans parametrelerini açıklar. |
ÖÇ06 | Katalizör hazırlama ve karakterizasyon yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Kinetik analiz prensiplerini belirler. |
ÖÇ08 | Moleküler modelleme yöntemlerini karşılaştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora çalışması esnasında kazandığı yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları etkin kullanabilir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen bilgilerden sonuçlar çıkarabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanı ile ilgili matematiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel araştırmanın mantığı, tasarımı, sonuçlanması ve sonuçların aktarılması hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Malzeme ve nanoteknoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Malzeme bilimi ve nanoteknoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili yeni düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Malzeme ve nanoteknolojiye ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası çalışmaların yürütülmesinde liderlik yapabilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramların öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalışma alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Katalizörlere Giriş | Genel katalitik tepkime bilgileri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Heterojen Katalizörler | 1. hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Katı Katalizörler adsorpsiyon | Önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Adsorpsiyon tipleri ve kinetik | Önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Homojen katalizörler | Önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Katalizör Perfomans Parametreleri | Önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
7 | Nanokatalizörlerin Perspektifleri | Önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
8 | Arasınav | Önceki hafta konuları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Endüstride Nanokatalizör Uygulamaları | Önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
10 | Yeşil Kimyada Nanokatalizörler | Önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Kinetik analiz | Önceki haftaki konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap |
12 | Katalizör hazırlama teknikleri | Önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Katalizör karakterizasyon metotları | Önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
14 | Molekül modellemeye giriş | Önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Molekül modelleme örnekleri | Önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Proje Sunumu | Seçilen konuya göre çeşitli kaynaklardan araştırma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev, Sözlü Sınav |
17 | Genel tekrar | Önceki hafta konuları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |