Genel Bilgi
Kod | PF740 |
Ad | Bilimsel Araştırma ve Etik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Ensitü Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN GÜLER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Lisansüstü öğrencileri, bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ile tanıştırıp, bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini deneyimlemelerini sağlayarak, uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çalışmalarını uygulayıp, istatistiksel veriler ile elde edilen bulgu ve sonuçları, bilimsel yazım kurallarına ve etik kurallara uygun biçimde yazılı bir rapor olarak sunmalarını amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencinin bilim etiği ve bilimsel araştırma metodlarıyla ilgili bilgi edinebilmesi için gerekli içeriğe sahiptir.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Sait Gürbüz- Faik Şahin Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe – Yöntem – Analiz
Notlar
Prof. Dr. Dursun Kırbaş , Dr. Filiz Ekim Çevik --Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırma ve yayınlama süreçlerindeki etik ilkeleri açıklar |
ÖÇ02 | Araştırma süreci ve sonuçlarıyla ilgili etik kuralları açıklar. |
ÖÇ03 | Araştırma katılımcılarıyla ilgili etik kuralları açıklar. |
ÖÇ04 | Yayın ve sunum süreciyle ilgili etik kuralları açıklar. |
ÖÇ05 | Yazar adlarının sıralanmasıyla ve kaynak göstermeyle ilgili etik kuralları açıklar. |
ÖÇ06 | Bilimde etik dışı davranışların nedenlerini ve bu davranışları önleme yollarını tartışır |
ÖÇ07 | Bilimdeki etik dışı davranışları sıralar. |
ÖÇ08 | Bilimdeki etik dışı davranışların nedenlerini sorgular. |
ÖÇ09 | Bilimde etik dışı davranışları önleme yollarını irdeler. |
ÖÇ10 | Bilimdeki etik dışı davranışlar ve eğitim ilişkisini tartışır. |
ÖÇ11 | Meslek etiğini inceler |
ÖÇ12 | Meslek etiğiyle ilgili kuralları açıklar. |
ÖÇ13 | Mesleki yaşamda karşılaşılabilecek etik dışı davranışları tartışır. |
ÖÇ14 | Meslek etiği ile ilgili etik dışı davranışları içeren örnek olayları irdeler. |
ÖÇ15 | Farklı ülkelerdeki meslek etiği kurallarını karşılaştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ekonomisi ve kamu maliyesi ile ilgili nitelikli ve ileri düzey bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Maliye alanı ile ilgili kuramsal bilgileri analiz edebilir ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar, yorumlar ve /veya analiz eder | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar, raporlar | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır, çıktı üretir | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve kendini sürekli yeniler | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkındadır ve mevzuat değerlendirmesi yapar | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | bilimsel araştırma yöntemlerine genel bir giriş | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | araştırma raporu hazırlama metotları | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | araştırma raporu hazırlama metotları 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | bilimsel araştırmada planlama | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | bilimsel veri toplama yöntemleri | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | etik ve bilimsel araştırmada temel etik ilkeler | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | geçerlilik ve güvenirlik kaynakları | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | geleneksel öğrenme metodları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | YÖK bilimsel araştırma ve yayın etiği yönergesi | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | öğrenci ödev sunumları | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | öğrenci ödev sunumları 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
12 | öğrenci ödev sunumları 3 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | öğrenci ödev sunumları 4 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | öğrenci ödev sunumları 5 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
15 | öğrenci ödev sunumları 6 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
16 | Öğrenci ödev sunumları 7 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |