Genel Bilgi
Kod | KM662 |
Ad | Adsorpsiyon, İyon Değişimi ve Kataliz |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER |
Dersin Amacı / Hedefi
Hava ve Su Kirliliği (yerel, kentsel, bölgesel, sınır ötesi ve küresel), Adsorpsiyon, İyon Değişimi ve Kataliz, Fiziksel sorpsiyon, Kimyasal sorpsiyon, Elektrostatik sorpsiyon (iyon değişimi), Heterojen Prosesler, Heterojen kataliz reaksiyon hızı, Homojen kataliz reaksiyon hızı, Adsorpsiyon ve iyon değişimi temel ilkeleri, Önemli adsorbanlar, İyon-değişim malzemeleri, Organik ve inorganik katyon değiştiricilerin kalitatif ve kantitatif analizini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Hava ve Su Kirliliği (yerel, kentsel, bölgesel, sınır ötesi ve küresel), Adsorpsiyon, İyon Değişimi ve Kataliz, Fiziksel sorpsiyon, Kimyasal sorpsiyon, Elektrostatik sorpsiyon (iyon değişimi), Heterojen Prosesler, Heterojen kataliz reaksiyon hızı, Homojen kataliz reaksiyon hızı, Adsorpsiyon ve iyon değişimi temel ilkeleri, Önemli adsorbanlar, İyon-değişim malzemeleri, Organik ve inorganik katyon değiştiricilerin kalitatif ve kantitatif analiz oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. B.E. Conway, J.O M. Bockris, R.E. White, Modern Aspects of Electrochemistry No:32, Kluwer Academic Publishers, New York, Boston, Dordrecht, London, Moscow, ISBN 0-306-46916-2 (2002). 2. P.H. Riger, Electrochemistry, This edition published by Chapman Hall One Penn Plaza New York, NY 10119, ISBN 0-412-04391-2 (1994).
Notlar
3. Inglezakis,V.J., Loizidou, M.D., Grigoropoulou, H.P., Journal of Colloid and Interface Science, 275, 570 (2004).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hava Kirliliği kavrar. |
ÖÇ02 | Su Kirliliği açıklar. |
ÖÇ03 | Adsorpsiyon, İyon Değişimi ve Katalizi ayır eder. |
ÖÇ04 | Heterojen Prosesleri belirtir. |
ÖÇ05 | Organik ve inorganik katyon değiştiricilerin kalitatif ve kantitatif karşılaştırılmasını gösterir. |
ÖÇ06 | Heterojen katalizi açıklar. |
ÖÇ07 | İyon-değişim malzemelerini ayırt eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanına yenilik getirecek verilere ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde bilgi birikimine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanındaki gelişmeleri izler, bilimsel etik kurallarına uygun davranır ve kendini sürekli olarak yeniler. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel ölçüm için gerekli yöntemleri belirler ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yönlenmeleri izler, oluşabilecek karmaşık durumlara çözümleme yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir, bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hava ve Su Kirliliği | Ders kitabından konunun çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yerel, kentsel, bölgesel, sınır ötesi ve küresel kirlenme | Ders kitabından konunun çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Adsorpsiyon, İyon Değişimi ve Kataliz | Ders kitabından konunun çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Fiziksel sorpsiyon | Ders kitabından konunun çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kimyasal sorpsiyon | Ders kitabından konunun çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Elektrostatik sorpsiyon (iyon değişimi) | Ders kitabından konunun çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Heterojen Prosesler | Ders kitabından konunun çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Heterojen kataliz reaksiyon hızı | Ders kitabından konunun çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Homojen kataliz reaksiyon hızı | Ders kitabından konunun çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Adsorpsiyon ve iyon değişimi temel ilkeleri | Ders kitabından konunun çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Önemli adsorbanlar | Ders kitabından konunun çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İyon-değişim malzemeleri | Ders kitabından konunun çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Organik ve inorganik katyon değiştiriciler | Ders kitabından konunun çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Adsorpsiyon Temel ilerleme ve Uygulama Araştırma | Ders kitabından konunun çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Studying the subject from the textbook. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Finale hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |