Genel Bilgi
Kod | KM0057 |
Ad | Endüstriyel Kimya Uygulamaları için Matematiksel Modelleme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı kimyada , özellikle endüstriyel uygulamalar için, problemlerin çözümünde gerekli olacak matematiksel becerilerin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriği
Ders kapsamı matematiksel tekniklerin temel prensipleri yanı sıra fiziksel sistemler için matematiksel modelleme geliştirilmesini içermektedir. Basit ve kısmi diferansiyel denklemler ve Laplas transformları üzerine yoğunlaşılacaktır. Matematiksel modelleme, boyutlandırma ve analizi, kararlılık analizi teknikleri üzerinde durulacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Yates P., Chemical Calculations Mathematics for Chemistry, 2007, ISBN:9780849391644
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Problem çözmede kullanılan matematiksel yöntemlerinde temel konuları kavrar |
ÖÇ02 | Fiziksel sistemlerin matematiksel modellenmesi becerilerinin kazanır. |
ÖÇ03 | Kimyada ve endüstriyel uygulamalardaki problemleri matematiksel modelleme becerileriyle çözmeyi kavrar |
ÖÇ04 | Ampirik model oluşturmayı kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanına yenilik getirecek verilere ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde bilgi birikimine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanındaki gelişmeleri izler, bilimsel etik kurallarına uygun davranır ve kendini sürekli olarak yeniler. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel ölçüm için gerekli yöntemleri belirler ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yönlenmeleri izler, oluşabilecek karmaşık durumlara çözümleme yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir, bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Modelleme konularına giriş | Ders notları ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Modellerin sınıflandırılması | Ders notları ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Denklikler ve korunum temel konuları | Ders notları ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sınır koşullar ve kontrol hacimler | Ders notları ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Ampirik model kurulumu | Ders notları ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Boyutlandırma ve büyütme | Ders notları ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Matematiksel modelleme stratejileri | Ders notları ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Modelleme örnekleri-1 | Ders notları ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Modelleme örnekleri-2 | Ders notları ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Modelleme örnekleri-3 | Ders notları ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Basit diferansiyel denklemler | Ders notları ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kısmi diferansiyel denklemler | Ders notları ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Matematiksel modellemede istatistiksel analiz-1 | Ders notları ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Matematiksel modellemede istatistiksel analiz-2 | Ders notları ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kitap bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kitap bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |