Genel Bilgi
Kod | UİY738 |
Ad | Karşılaştırmalı Demokratikleşme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Özhan DEMİRKOL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere demokratikleşme ve otoriterleşme süreçlerini aktarmak.
Dersin İçeriği
Farklı ülkelerdeki demokratikleşme süreçlerinin incelemesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kalaycıoğlu, Ersin, et al. "Karşılaştırmalı siyasal sistemler." (2012). Ersoy, Melih. "AZGELİŞMİŞLİK VE DEMOKRASİ ÜZERİNEi."
Notlar
Kalaycıoğlu, Ersin, et al. "Karşılaştırmalı siyasal sistemler." (2012). Ersoy, Melih. "AZGELİŞMİŞLİK VE DEMOKRASİ ÜZERİNEi."
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel bilgileri okur ve öğrenir, teorik yaklaşımlarla düşünür. |
ÖÇ02 | Sorun belirleme ve çözme becerileri kazanır |
ÖÇ03 | Demokratikleşme süreçlerini tanır. |
ÖÇ04 | Analitik düşünme, Ekonomik ve politik sorgulama becerileri kazanır. |
ÖÇ05 | Yazma ve araştırma becerileri kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanındaki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırdığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Demokrasinin Tanımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Demokrasiler ve Farklılıklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Devletin Tanımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Demokrasinin Kültürel Belirleyicileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Demokrasinin Ekonomik Belirleyicileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Demokrasiye Geçiş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Demokrasinin Yerleşmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Çoğulcu Toplumlarda Demokrasi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Konsosiasyonel Sistemler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Çoğulcu Toplumlarda Seçimler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Demokrasi ve Kalkınma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Vaka Analizi Latin Amerika da Demokratikleşme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Vaka Analizi: Güney Avrupa da Demokratikleşme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Vaka Analizi: Doğu Avurpa da Demokratikleşme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |