Genel Bilgi
Kod | UİY723 |
Ad | Türkiye-AB İlişkileri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı Türkiye-AB ilişkilerindeki gelişmeleri ve Türkiyenin üyelik sürecini incelemektir. Bu çerçevede, dönem boyunca bu derste, Türkiyenin ve ABnin, Türkiye-AB ilişkileri konusundaki sorunlara yaklaşımları ele alınarak öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerinin tüm yönleri öğretilmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders, lisans öğrencilerine, Türkiye AB İlişkilerindeki gelişmeler ve Türkiyenin üyelik süreci perspektifi konusunda eleştirel bir analiz çerçevesi sunar. 1963 yılında
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türkiye AB ilişkileri, Belgin Akçay
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye-AB ilişkilerinin dinamik yapısını analiz eder. |
ÖÇ02 | Öğrencilere Türkiye-AB ilişkileri konusunda eleştirel ve analitik çözümleme yeteneği kazandırır. |
ÖÇ03 | Öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerinde, karar alma mekanizması ve üye ülkelerin yaklaşımlarını analiz etme becerisi kazandırır. |
ÖÇ04 | Öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerindeki gelişmeleri teorik açılardan yorumlama yeteneği kazanır |
ÖÇ05 | Öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerindeki gelişmeleri kavramsal açılardan yorumlama yeteneği kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanındaki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırdığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarihsel Perspektiften Türkiye-AB İlişkileri | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkiye- AB İlişkilerinin Yasal Çerçevesi | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Türkiye- AB İlişkilerinin Ekonomik Boyutları | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Türkiye- AB İlişkilerinin Siyasal Yönleri | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Türkiye- AB İlişkilerinin Güvenlik Boyutu | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Türkiye- AB İlişkilerinde Kimlik Sorunu | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Türkiye- AB İlişkilerinde Kıbrıs Sorunu | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türkiyenin AB Üyeliğine Almanyanın Yaklaşımı | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Türkiyenin AB Üyeliğine fransanın Yaklaşımı | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Türkiyenin AB Üyeliğine İtalyanın Yaklaşımı | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Türkiyenin AB Üyeliğine Avrupa Parlamentosunun Yaklaşımı | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Türkiyenin AB Üyeliğine Avrupa Komisyonunun Yaklaşımı | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Üyelik Müzakereleri | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |