EFMZ110 Öğretmenlik Mesleğini Tanıma

2 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ110
Ad Öğretmenlik Mesleğini Tanıma
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH BALCIOĞULLARI


Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı, eğitim biliminin temel kavramlarını tanımak, eğitimin sosyal, psikolojik, felsefi, politik, ekonomik ve tarihsel temellerini irdelemek, eğitim biliminde araştırma yöntemlerini tanımak, öğretmenlik mesleği ve öğretmenin niteliklerini açıklamak, öğretmen eğitiminin özelliklerini ve gelişimini tanımak, öğretmen eğitimindeki gelişmeleri analiz etmek ve eğitim bilimindeki yönelimleri irdelemektir.

Dersin İçeriği

Öğretmenlik mesleğini tanıtma

Dersin Ön Koşulu

yoktur

Kaynaklar

Ders notu bulunmamaktadır.

Notlar

Dersin diğer kaynakları bulunmamaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitime ilişkin temel kavramları anlama.
ÖÇ02 Eğitim ile felsefe arasındaki ilişkileri analiz etme.
ÖÇ03 Eğitimin toplumsal temellerini kavrama.
ÖÇ04 Eğitimin tarihsel temellerini kavrama.
ÖÇ05 Eğitim ile psikoloji arasındaki ilişkileri analiz etme.
ÖÇ06 Eğitimin yönetsel temellerini kavrama.
ÖÇ07 Eğitim ile ekonomi arasındaki ilişkileri analiz etme.
ÖÇ08 Eğitim bilimlerinde yöntemin önemini kavrama.
ÖÇ09 Öğretmenlik mesleğini analiz etmek.
ÖÇ10 Eğitim ile toplumsal değişme arasındaki ilişkileri kavramak.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mesleği Tanıma 1 ön hazırlığa gerek yok Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
2 Mesleği Tanıma 2 ön hazırlığa gerek yok Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
3 mesleği tanıma 3 ön hazırlığa gerek yok Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
4 mesleği tanıma 4 ön hazırlığa gerek yok Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
5 mesleği tanıma 5 ön hazırlığa gerek yok Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
6 mesleği tanıma 6 ön hazırlığa gerek yok Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
7 mesleği tanıma 7 ön hazırlığa gerek yok Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 mesleği tanıma 8 ön hazırlığa gerek yok Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
10 mesleği tanıma 9 ön hazırlığa gerek yok Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
11 mesleği tanıma 10 ön hazırlığa gerek yok Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
12 mesleği tanıma 11 ön hazırlığa gerek yok Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
13 mesleği tanıma 12 ön hazırlığa gerek yok Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
14 mesleği tanıma 13 ön hazırlığa gerek yok Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
15 mesleği tanıma 14 ön hazırlığa gerek yok Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ön hazırlığa gerek yok Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ön hazırlığa gerek yok Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 57
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,28
AKTS 2 AKTS