Genel Bilgi
Kod | UİY2721 |
Ad | Türkiye-ABD İlişkileri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ogrencilere Türkiye-ABD İlişkileri konusunda yaşanan gelişmeleri analiz etme becerileri sunmak
Dersin İçeriği
Bu ders Türkiye ABD ilişkilerinde yaşanan olay ve olguları konularında genel bir resim çizmektedir. Bu bağlamda Türk -Amerikan ilişkileri politika yapım sürecinde etkili olan aktörleri, belli başlı dış politika olayları ve krizleri, Türk Amerikan ilişkilerinin tarihsel evrimi, taraflar arasındaki ilşkilerin süreklilik ve değişimi analiz ederek, Türk Amerikan ilişkileri hakkında bilgi verir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türkiye ABD iliskileri (Fusun Türkmen)
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türk - ABD ilişkilerini anlar |
ÖÇ02 | Türk - ABD ilişkilerini analiz eder |
ÖÇ03 | Güncel İlişkileri Analiz eder |
ÖÇ04 | Türk - ABD ilişkilerinde politika yapım sürecini analiz eder |
ÖÇ05 | Türkiye - ABD ilişkileri tarihsel sürecini analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatürü içerisindeki temel olguları açıklayabilecek kavramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda genel düzeyde bilgi sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplanan verileri sosyal olguları anlamak için kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatürü içerisindeki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi analiz eder. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırdığı bir alanda temel akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatüründe kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarihsel Perspektiften Türkiye-ABD İlişkileri - I | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tarihsel Perspektiften Türkiye-ABD İlişkileri - II | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tarihsel Perspektiften Türkiye-ABD İlişkileri - III | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tarihsel Perspektiften Türkiye-ABD İlişkileri - IV | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tarihsel Perspektiften Türkiye-ABD İlişkileri - V | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Türkiye- ABD İlişkilerinin Güvenlik Boyutu, giriş | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tekrar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Türkiye- ABD İlişkilerinin Güvenlik Boyutu, tartışma | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Türkiye- ABD İlişkilerinin Güvenlik Boyutu - I | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Türkiye- ABD İlişkilerinin Güvenlik Boyutu - II | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türkiye- ABD İlişkilerinin ekonomik Boyutu - I | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türkiye- ABD İlişkilerinin ekonomik Boyutu - II | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Türkiye- ABD İlişkilerinin ekonomik Boyutu - III | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Türkiye- ABD İlişkilerinin ekonomik Boyutu - IV | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Genel Tekrar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |