Genel Bilgi
Kod | ADE742 |
Ad | Alternatif Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, yabancı dil öğretiminde geleneksel yabancı dil öğretim yöntemlerin dışında var olan alternatif yabancı dil öğretim yöntemlerin ortaya çıkışını analiz etmek, bu öğretim yöntemlerinin dil ve öğrenme olgularına yaklaşımlarını temel ilkeleri ile anlamak ve eğitime yansımalarını irdelemektir.
Dersin İçeriği
Geleneksel öğretim yöntemlerin dışında var olan alternatif öğretim yöntemleri irdelenir ve alandaki kuramlar uygulama boyutuyla analiz edilir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Günther Storch (2009). Deutsch als Fremdsprache - Eine Didaktik. Paderborn: Fink Verlag Brigitte Ortner (1998). Alternative Methoden im Fremdsprachenunterricht. Ismaning: Hueber Verlag
Notlar
Neuner, G.; Hunfeld, H. 1993. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts. Eine Einführung, Langenscheidt. München. Neuner, G. 1995. Methodik und Methode: Überblick. Tübingen und Basel. Rösler, D. 1994. Deutsch als Fremdsprache. Metzler, Stuttgart.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Geleneksel yabancı dil öğretim yöntemlerinin yanı sıra alternatif yöntemler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Geleneksel yabancı dil öğretim yöntemlerinin yanı sıra alternatif yöntemler etkin bir biçimde uygular |
ÖÇ03 | Alternatif yöntemlerin amacını öğrenir |
ÖÇ04 | Alternatif yöntemleri karşılaştırır |
ÖÇ05 | Alternatif ve geleneksel yöntemleri ayırt eder |
ÖÇ06 | Farklı yöntemleri öğretimin içeriğine yönelik uygun uygular |
ÖÇ07 | Farklı yöntemlerin kullanımında ders materyal seçiminin önemini belirler |
ÖÇ08 | Farklı ve geniş yöntem yelpazesinin derse vereceği etkiyi ayırt eder |
ÖÇ09 | Dersin amaçlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri seçer ve uygular |
ÖÇ10 | Uygun öğretim yöntemini kullanarak değerlendirme yapar |
ÖÇ11 | Öğrenme-öğretme ortamında öğrenenlerle etkili iletişim kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Geleneksel öğretim yöntemlerine genel bir bakış ve alternatif yabancı dil öğretim yöntemlerin önemi | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | TelkinÖğrenme - Suggestopedi: Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Öğrenci Sunumu: Telkin Öğrenme - Suggestopedi | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Piskopedi (Die Psychopaedie): Özellikleri, Sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Öğrenci Sunumu: Piskopedi (Die Psychopaedie) | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi (Total Physical Response): Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Öğrenci Sunumu: Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi (Total Physical Response) | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Yabancı Dili Geliştirme Yöntemi: Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Öğrenci Sunumu: Yabancı Dili Geliştirme Yöntemi | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Topluluk Odaklı Dil Öğrenimi:Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Öğrenci Sunumu: Topluluk Odaklı Dil Öğrenimi | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Dilbilimsel Psikodramaturji: Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Öğrenci Sunumu: Dilbilimsel Psikodramaturji | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dil öğreniminde alternatif yöntemin geleneksel yöntemlere etkisi ve eleştirel bir bakış | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |