ADE709 Edebiyat Dönemleri ve Türleri I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE709
Ad Edebiyat Dönemleri ve Türleri I
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Alman Edebiyat dönemlerini yazar, eser ve türleri ile birlikte öğrenmek ve her dönemin en önemli türünü bilmek.

Dersin İçeriği

Alman Edebiyat dönemlerini yazar, eser ve türleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Deutsche Literatur in Epochen (B. Baumann, B. Oberle; Deutsche Literaturgeschichte (F. Martini)

Notlar

Literarische Gebrauchsformen (H. Belke), Entstehung und Geschichte der literarischen Gattungen (M. Fubini)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması
ÖÇ02 Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerini kazanır.
ÖÇ03 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
ÖÇ04 Alman edebiyatı ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
ÖÇ05 Analitik, eleştirel düşünme becerilerini kazanır.
ÖÇ06 Orijinal bilgi üretebilme becerisini kazanır.
ÖÇ07 Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisini kazanır.
ÖÇ08 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesini kazanır.
ÖÇ09 Ölçme ve değerlendirme becerilerini kazanır.
ÖÇ10 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanır.
ÖÇ11 Alman edebiyatı Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerileri kazanır.
ÖÇ12 Alman Edebiyatı alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerini kazanır.
ÖÇ13 Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisini kazanır.
ÖÇ14 Alman edebiyatını ve Türk edebiyatını karşılaştırır; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır
ÖÇ15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerini kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Germanische Dichtung dönemi, dönemin en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Frühmittelalter dönemi, dönemin en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Hoch und Speatmittelalter dönemi, dönemin en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Humanismus und Reformation dönemi, dönemin en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
5 Barock dönemi, dönemin en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Pietismus, Rokoko, Empfinsamkeit dönemleri ve bu dönemlerin en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Aufklearung dönemi, dönemin en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
9 Sturm und Drang dönemi, dönemin en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Klassik dönem, dönemin en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
11 Romantik dönemi, dönemin en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Biedermeier dönemi, dönemin en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
13 Jungesdeutschland dönemi, dönemin en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Yazın türleri ve edebiyat dönemleri arasında ilişki kurma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
15 Yazın türleri (Kısa Öykü, Nuvel vs) ve edebiyat dönemleri (Aydınlanma,Romantik vs)arasında ilişki kurma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazrılık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 30.05.2023 08:55