SD0512 Çevre Bilinci

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0512
Ad Çevre Bilinci
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Etiket ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yaşadığımız çevre ve çevre sorunları üzerine temelkavramların anlaşılması, ülkemizde çevre sorunlarının nedenleri ve temelçevre sorunlarının algılanmasıve bu sorunların çözümünde atılmasıgereken adımların belirlenmesidir.

Dersin İçeriği

Yaşadığımız çevre ve çevre kirliliği unsurlarını, çevre kirliliğini önlenmesi için gerekli temel bilgilerin verilmesive bu bağlamda sosyal sorumluluk bilincinin oluşturulmasıdır.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Ders Slaytları Takala, M. (1991). Environmental awareness and human activity. International Journal of psychology, 26(5), 585-597.

Notlar

Ders Slaytları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevre felaketleri, Çevresel sorunlarını anlatır
ÖÇ02 Ülkemizde yaşanan çevresel sorunlarını açıklar
ÖÇ03 Küresel ısınma-hava kirliliğini anlatır
ÖÇ04 Toprakkirliliği ve Yanlış arazi kullanımı ve erozyonu açıklar
ÖÇ05 Su kirliliğive kontrolünü anlatır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çevre ve Ekoloji Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Çevre felaketleri, Çevresel sorunlar Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Ülkemizde yaşanan çevresel sorunlar Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Küresel ısınma-hava kirliliği Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Toprak kirliliği Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Çiftçilerin yanlış gübre kullanımı ve etkileri Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Yanlış arazi kullanımı ve erozyon Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ders Slaytları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Gürültü kirliliği Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Geri dönüştürülebilir atıklar, sıfır atık Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Çevre Sorunları için alınacak önlemler, ve alternatif enerji kaynakları Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Alternatif enerji kaynakları ve sürdürülebilirlik Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İnsanın çevre üzerine etkisinin incelenmesi Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Ülkelerin olması gereken Çevre politikaları Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Bizlere düşen çevre bilinci ve yapmamız gerekenler Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Slaytları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Slaytları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 84
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,36
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.09.2023 11:40