ALMZ107 Yazma Becerileri 1

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ107
Ad Yazma Becerileri 1
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, öğrencilerin fikirlerini yazıya dökmeyi ve bu fikirlerini nasıl destekleyeceklerini, dış kaynaktan bir bilgiyi nasıl aktaracaklarını, başka bir şekilde nasıl ifade edeceklerini ve özetleyeceklerini ve bu bilgiyi yazdıkları metne nasıl entegre edeceklerini öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Öğrenciler farklı metin türlerinin nasıl yazılacağını, fikirlerini yazıya dökmeyi ve bu fikirlerini nasıl destekleyeceklerini öğrenecekler. Özellikle tartışma metni, resim tasvir etme, bir konu hakkında özet yazma türlerini öğrenmiş olurlar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ayten Genç (1997). Schreibtechniken. Ankara: Hacettepe Taş Verlag

Notlar

Girgensohn, Katrin/Sennewald, Nadja (2012): Schreiben lehren, Schreiben lernen. Eine Einführung. Darmstadt: WBG.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Paragraf yazmaya hazırlık olarak noktalama işaretleri ve büyük, küçük harf kullanımlarını öğrenir.
ÖÇ02 Tez yazımı için gerekli cümle yapılarının farkındalığına varır.
ÖÇ03 Destek cümle yapılarını öğrenir.
ÖÇ04 Paragraf yazım tekniklerini kullanır.
ÖÇ05 Bağlaçlar ve geçiş sözcüklerini öğrenir.
ÖÇ06 Tutarlı paragraflar oluşturma konusunda kendini geliştir.
ÖÇ07 Paragrafları sözlüksel, yapısal ve biçimsel açıdan düzeltir.
ÖÇ08 Paragraftan makaleye geçiş yaparak makale yazmanın temel becerilerini geliştirir.
ÖÇ09 Farklı yapı ve sözcükler kullanarak, bir cümleyi başka bir şekilde ifade eder.
ÖÇ10 Bir paragrafı özetler.
ÖÇ11 Bir makaleyi sözlüksel, yapısal ve biçimsel açıdan düzeltir.
ÖÇ12 Bilgi kaynaklarından aktarım yapar.
ÖÇ13 Bir makaleyi bilimsel açıdan düzenler.
ÖÇ14 Bir bilimsel çalışmayı sözlüksel, yapısal ve biçimsel açıdan düzeltir.
ÖÇ15 Bir araştırma makalesi yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yazma Becerilerinin dil öğretimindeki yeri açıklanır ve dil öğrenimine katkısı tartışılır İlgili konunu gözden geçirilmesi, ve alıştırmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
2 Tasvir tekniğinin öğrenimi ve örneklerin incelenmesi İlgili konunu gözden geçirilmesi, ve alıştırmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Tasvir tekniğinin öğrenimi ve öğrenci çalışmalarının incelenmesi İlgili konunu gözden geçirilmesi, ve alıştırmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Anlatım tekniğinin öğrenimi ve örneklerin incelenmesi İlgili konunu gözden geçirilmesi, ve alıştırmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Anlatım tekniğinin öğrenimi ve öğrenci çalışmalarının incelenmesi İlgili konunu gözden geçirilmesi ve alıştırmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 Karşılaştırma tekniğinin öğrenimi ve örneklerin incelenmesi İlgili konunu gözden geçirilmesi ve alıştırmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
7 Karşılaştırma tekniğinin öğrenimi ve öğrenci çalışmaların incelenmesi İlgili konunu gözden geçirilmesi ve alıştırmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Bildiri/Haber tekniğinin öğrenimi ve örneklerin incelenmesi İlgili konunu gözden geçirilmesi ve alıştırmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 Bildiri/Haber tekniğinin öğrenimi ve öğrenci çalışmaların incelenmesi İlgili konunu gözden geçirilmesi ve alıştırmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Özet tekniğinin öğrenimi ve örneklerin incelenmesi İlgili konunu gözden geçirilmesi ve alıştırmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
12 Özet tekniğinin öğrenimi ve öğrenci çalışmaların incelenmesi İlgili ünitenin okunup hazırlıklı gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Tartışma tekniğinin öğrenimi ve örneklerin incelenmesi İlgili konunu gözden geçirilmesi ve alıştırmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Tartışma tekniğinin öğrenimi ve öğrenci çalışmalarının incelenmesi İlgili ünitenin alıştırmalarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Kompozisyon yazarak dönem boyunca öğrenilen yazma tekniklerini harmanlayıp, çalışmaların incelenmesi Dönem boyunca öğrenilenleri gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 10:10