SNFZ109 Bilimsel, Kültürel ve Sosyal Etkinlikler

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SNFZ109
Ad Bilimsel, Kültürel ve Sosyal Etkinlikler
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL


Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilerin sosyal yönlerini geliştirerek, öğrencileri bilimsel ve kültürel etkinliklere teşvik etmek, bilimsel ve kültürel etkinliklere karşı olan ilgi, tutum ve meraklarını arttırmak, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılımlarını sağlamak, onlara yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinciyle bilgiyi paylaşma ve öğrenme becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bilimsel, kültürel ve sosyal etkinlikleri takip etme ve katılma.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok

Kaynaklar

Bilimsel, kültürel ve sosyal etkinlikler

Notlar

Sosyal ve kültürel etkinlikler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel, kültürel ve sosyal etkinliklerin önemini kavrar
ÖÇ02 Kültürel etkinliklerin önemini kavrar
ÖÇ03 Sosyal becerilerini geliştirİr
ÖÇ04 Bilimsel ve kültürel etkinliklere olan ilgisini artırır
ÖÇ05 Çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılmada isteklilik gösterir
ÖÇ06 Rapor hazırlama ve sunum yeteneklerini geliştirir
ÖÇ07 Eleştirel yaklaşım ve yorum gücünü arttırır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur.
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder. 3
PÖÇ23 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. 5
PÖÇ24 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. 4
PÖÇ25 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır.
PÖÇ26 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim nedir? Kavramlar ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bilimsel etkinlikler çevremizde bulunan bilimsel etkinlikleri araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
3 Kültür nedir? Çeşitleri Kültürel değişim ve gelişimin tarihsel süreçte araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Kültürel etkinlikler I Gezi alanlarının belirlenmesi I Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
5 Kültürel etkinlikler II Gezi alanlarının belirlenmesi II Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Sanat ve dalları Çevremizde bulunan sanat etkinliklerinin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sanat etkinlikleri çevremizde bulunan sanat etkinliklerine katılma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Sanatsal etkinlikler-tiyatro Tiyatro oyunlarının araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
10 Sanatsal etkinlikler-senfoni senfoni programlarının araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
11 Sanatsal etkinlikler resim sergisi Gidilecek resim sergisinin belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
12 Spor etkinlikleri Çevremizde bulunan spor etkinliklerinin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
13 Sporun yararları Konuyla ilgili araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
14 Sportif etkinlikler Sportif bir etkinliğin belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15 Kurum ve kuruluşlarla işbirliği Ortak çalışılacak kurumun belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 104
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,16
AKTS 4 AKTS