SNFS327 YazıÖğretimi ve Teknikleri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SNFS327
Ad YazıÖğretimi ve Teknikleri
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Belirsiz
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HAKAN DEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HAKAN DEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yazı dersi öğretimini yürütmek ve kişisel yazı uygulama becerilerini geliştirmek . Yazı dersi için gerekli doğru ve ekonomik araç-gereç bilgisi kazandırmak. Okunaklı, işlek, güzel ve hızlı bitişik eğik el yazısı yazabilme becerileri kazandırmak. İmzanın gerekliliğini öğrenerek kuralına uygun imza kullanmayı öğretmek. Kaligrafik yazı yazma becerileri kazandırmak.

Dersin İçeriği

Tarihsel süreç içerisinde bir iletişim ve grafik uygulama alanı olarak yazı ile ilgili temel bilgilerin kavranması. Yazı dersi öğretimini yürütmek ve kişisel yazı uygulama becerilerini geliştirmek üzere İlköğretimde yazı öğretiminin temel ilkeleri, amaçları ve hedeflerini öğrenir. Bitişik eğik yazı öğretimi ve hazırlık çalışmaları, el alıştırmaları, büyük-küçük harfler ve rakamların yazımını öğrenir. İmzanın önemini ve doğru bir imzanın nasıl olması gerektiğini öğrenir. Kaligrafik yazılar ve farklı kültürlerdeki örneklerini inceleyerek, kullanılan araç-gereçleri ve hazırlıkları kavrar. Kaligrafik yazılara yönelik el alıştırmaları ve yazı uygulamarını öğrenir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1. Artut, Kazım ve Demir, Hakan. Güzel Yazı Teknikleri ve Öğretimi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2009

Notlar

Yazı materyalleri; Kağıtlar, kalemler, mürekkepler, yazı şemaları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama
ÖÇ02 Yazı dersi öğretimini yürütmek ve kişisel yazı uygulama becerilerini geliştirmek üzere İlköğretimde yazı öğretiminin temel ilkeleri, amaçları ve hedeflerini öğrenir.
ÖÇ03 Bitişik eğik yazı öğretimi ve hazırlık çalışmaları, el alıştırmaları, büyük-küçük harfler ve rakamların yazımını öğrenir.
ÖÇ04 İmzanın önemini ve doğru bir imzanın nasıl olması gerektiğini öğrenir
ÖÇ05 Kaligrafik yazılar ve farklı kültürlerdeki örneklerini inceleyerek, kullanılan araç-gereçleri ve hazırlıkları kavrar.
ÖÇ06 Kaligrafik yazılara yönelik el alıştırmaları ve yazı uygulamarını öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır. 3
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur. 3
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder. 3
PÖÇ23 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. 3
PÖÇ24 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. 3
PÖÇ25 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır. 3
PÖÇ26 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarihsel süreç içerisinde bir iletişim ve grafik uygulama alanı olarak yazı ve Cumhuriyet dönemi sonrası Latin harfleri kullanımı. (2)Slayt sunumu,(1) Sayfa1-17 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 İlköğretimde yazı öğretiminin temel ilkeleri, amaçları ve hedefleri (1) sayfa18-29 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 Bitişik eğik yazı öğretimi ve hazırlık çalışmaları (1)Sayfa 29-33 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Bitişik eğik el yazısı el alıştırmaları, büyük-küçük harfler ve rakamların yazımı (1)Sayfa 35-42 (4)Tablo Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
5 Bitişik eğik el yazısı büyük ve küçük harfler yazım klavuz tablolarının uygulanması ve imza çalışmaları tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Bitişik eğik el yazısı büyük ve küçük harfler yazım klavuz tablolarının uygulanması ve metin uygulama çalışmaları tekrar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Ara sınavlar Ara sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
9 Kaligrafik yazılar ve farklı kültürlerdeki örnekleri, kullanılan araç-gereçler (3)Video görüntüler, (1)Sayfa 87-98 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Kaligrafik dik temel yazı büyük ve küçük harfler için el alıştırmaları ve yazı uygulamarı sayfa 100-102 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Kaligrafik eğik temel yazı büyük ve küçük harfler için el alıştırmaları ve yazı uygulamaları Sayfa 102-104 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Kaligrafik bitişik yazı büyük ve küçük harfler, el alıştırmaları ve yazı uygulamaları Sayfa 105-107 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Kaligrafik hümanistk yazı büyük ve küçük harfler, el alıştırmaları ve yazı uygulamaları Sayfa 114 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Kaligrafik unzial yazı uygulamaları Sayfa 115 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Kaligrafik kursiv, script, gotik yazı uygulamaları Sayfa 117-119 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 10:26