ALMS201 Karşılaştırmalı Dilbilgisi I

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS201
Ad Karşılaştırmalı Dilbilgisi I
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TAHİR BALCI


Dersin Amacı

Türkçe ve Almanca arasındaki farkların ve benzerliklerin görülmesi

Dersin İçeriği

Almanca ve Türkçedeki kelime türlerinin ve işlevlerinin karşılaştırılarak ortak ve farklı yönlerinin saptanması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Balcı, Tahir: Grundzüge der türkisch-deutschen Kontrastiven Grammatik

Notlar

Uslu, Zeki: Türkçe-Almanca Karşılaştırmalı Temel Dilbilgisi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, Alman Dili Eğitiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar.
ÖÇ02 Öğrenci, Karşılaştırmalı Dilbilgisinin Almanca öğretimindeki önemini ve bununla ilgili temel kavram ve ilkeleri anlar ve açıklar.
ÖÇ03 Türkçe ve Almanca sözcük ve dilbilgisi kategorilerini karşılaştırıp benzerlikleri görür
ÖÇ04 Türkçe ve Almanca sözcük ve dilbilgisi kategorileri karşılaştırılır
ÖÇ05 Öğrenci Almanca ve Türkçe arasındaki farklılıklardan ve benzerliklerden hareket ederek öğrenme sorunlarını tahmin eder ve önlemler geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Karşılaştırmalı Dilbilgisi nedir Evde bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Karşılaştırmalı dilbilgisinin tarihi Study with friends Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Karşılaştırmalı dilbilgisi nasıl ortaya çıktı Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Almancada ve Türkçede fiiller Sınıf arkadaşlarıyla kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Almancada ve Türkçede isimler Kütüphanede çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Tekil-çoğul kategorileri Gazete metinlerinde örnek arama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 İsim çekimleri İnternetten kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Kütüphanede grup çalışması ve bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Türkçede ve Almancada sıfatlar Örnek gazete metinleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Türkçede ve Almancada sıfatların çekimi Eserlerde örnek arama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Türkçede ve Almancada sıfatların morfolojik özellikleri Ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Türkçede ve Almancada zarflar Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
13 Türkçede ve Almancada bağlaçlar Örnek soru oluşturabilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
14 Türkçede ve Almancada ilgeçler Tiyatro metinlerinden örnek arama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Türkçede ve Almancada aktarım hataları Dağıtılan soruları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kütüphanede grup çalışması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS