ALMZ302 Almanca Dil Becerilerinin Öğretimi 2

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ302
Ad Almanca Dil Becerilerinin Öğretimi 2
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders öğrencilere dil becerilerinin öğretimindeki temel kavramları tanımayı ve dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerin öğretimi ile ilgili yöntem ve uygulamaları analiz etmeyi ve uygulama seçeneklerini öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Almanca temel dil becerileri olan dinleme-anlama, konuşma, okuma ve yazmanın ile ilgili farklı evreleri ve tekniklerin analiz edilmesi; dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Dahlhaus, Barbara: Fertigkeit Hören. Berlin: Landgescheidt, 1994. Schatz, Heide: Fertigkeit Sprechen. Berlin: Langenscheidt, 2006. Westhoff, Gerhard: Fertigkeit Lesen. Berlin: Langenscheidt, 2004 Kast, Bernd: Fertigkeit Schreiben. Berlin: Langenscheidt, 1999.

Notlar

G.Solmecke; P.Paschke; Texte hören, lesen, verstehen; Langenscheit; München; 1993 Heyd, G. (1990): Deutsch lehren. Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. Frankfurt/M.: Diesterweg


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler dinleme-anlama, konuşma, okuma ve yazma öğretimi ile ilgili etkili yabancı dil dersleri tasarlar/planlar, yönetir ve değerlendirir.
ÖÇ02 Farklı yaş ve yeterlilik düzeyleri için farklı yabancı dil dersleri tasarlar/planlar
ÖÇ03 Farklı yaş gruplarına ve seviyelerine uygun temel dil becerilerin öğretmek için çeşitli öğretim materyalleri seçme, geliştirme, uyarlama ve uygulama becerisi kazanır
ÖÇ04 Almanca öğretmenliği mesleğine karşı yaratıcı ve olgun bir tutum geliştirir.
ÖÇ05 Temel dil becerileri ile ilgili öğretim yöntemlerini açıklar
ÖÇ06 Öğrenciler temel dil becerileri ile ilgili farklı yöntemleri uygulama yetisine erişir
ÖÇ07 Öğrenciler farklı yaş/dil yeterliğindeki öğrencilere uygun dil öğretim planı aşamalarını belirler, hazırlar ve uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yabancı Dil öğretiminde temel dil becerilerin tanıtımı Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Yabancı Dil Öğretiminde Temel Dil Becerilerin Önemi ve Yeri Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Okuma Becerisinin Yabancı Dil Öğretiminde Önemi ve Yeri Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Yabancı Dil Öğretiminde Okuma Becerisinin Özellikleri ve Amacı Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Okuma Becerisinin Yabancı Dil Öğretimine Yönelik Uygulama Örnekleri I Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Okuma Becerisinin Yabancı Dil Öğretimine Yönelik Uygulama Örnekleri II Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Okuma Becerisinin Yabancı Dil Öğretimine Yönelik Uygulama Örnekleri III Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yazma Becerisinin Yabancı Dil Öğretiminde Önemi ve Yeri Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Yabancı Dil Öğretiminde Yazma Becerisinin Özellikleri ve Amacı Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Yazma Becerisinin Yabancı Dil Öğretimine Yönelik Uygulama Örnekleri I Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Yazma Becerisinin Yabancı Dil Öğretimine Yönelik Uygulama Örnekleri II Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Yazma Becerisinin Yabancı Dil Öğretimine Yönelik Uygulama Örnekleri III Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Temel Dil Becerilerin Almanca Öğretim Programında Yeri Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Temel Dil Becerilerin Bilimsel Çalışmalarda Yeri ve Analizi Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 10:29