EFMZ408 Öğretmenlik Uygulaması II

13 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ408
Ad Öğretmenlik Uygulaması II
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 13 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.)
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET IŞIK


Dersin Amacı

Ders, öğretmen adaylarının Akademisyen Danışmanı ve MEB'e bağlı okullardan görevlendirilecek bir rehber öğretmen yardımı ile teori ve pratiği birleştirerek öğretmenlik tecrübesini geliştirmesi amaçlamaktadır

Dersin İçeriği

Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıştırmaları ve geribildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri, alanla ilgili geliştirilen materyaller, görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyallerin geliştirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanım örnekleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim Elemanının hazırladığı ders notu

Notlar

Internet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Teorik bilgisini uygulamaya geçirme olanağı bulur
ÖÇ02 Okul ortamını öğrenir
ÖÇ03 Öğretim metodlarını uygular
ÖÇ04 Öğretim materyallerini tanır
ÖÇ05 Okul idaresini öğrenir
ÖÇ06 Öğrencileri gözlemler ve tanır
ÖÇ07 İhtiyaçlar doğrultusunda materyaller uyarlar ve geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İlgili okuldaki danışman öğretmenle tanışma Danışmanıyla tanışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Okul ve okul yönetimini tanıma Okul idaresiyle tanışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
3 Okulda ders gözlemi yapma İlgili kaynakların evde okunması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Örnek Olay
4 Branş dersinin gözlemini yapma 1 Dersle ilgili konuları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
5 Branş dersinin gözlemini yapma 2 Dersle ilgili konuları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Rehber öğretmenin ders anlatımını gözlemleme 1 Dersle ilgili konuları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Rehber öğretmenin ders anlatımını gözlemleme 2 Dersle ilgili konuları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
9 Rehber öğretmen gözetiminde ders anlatma Ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Üniversite danışman hoca ile toplantı Ders planı hazırlama ve danışmanıyla görüşme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 Tek başına ders anlatma 1 Ders planı ve materyal hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
12 Tek başına ders anlatma 2 Ders planı, materyal hazırlama ve öğrencilere yaklaşımla İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
13 Ders anlatımında teknoloji kullanımı Teknoloji destekli öğretim Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Üniversite danışman hocanın aday öğretmenin ders anlatımını gözlemesi ve geri bildirim vermesi Ders planı, anlatım ve materyallerin işlerliğini gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Örnek Olay
15 Ders anlatımının üniversite danışmanı ve rehber hoca tarafından değerlendirilmesi Ders anlatmayı üniversite danışmanı ile değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40 40
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 96 96
Toplam İş Yükü (Saat) 318
Toplam İş Yükü / 25 (s) 12,72
AKTS 13 AKTS