Genel Bilgi
Kod | SOSS202 |
Ad | Çevre Eğitimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH BALCIOĞULLARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH BALCIOĞULLARI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Coğrafi ilkelere göre başlıca çevre sorunları ve özelliklerini kavrar.
Dersin İçeriği
Türkiye'nin jeolojik yapısı, fiziki özellikleri, akarsular, göller ve denizler, iklimi, toprakları ve korunması, Türkiye bitki örtüsü, doğal hayvan toplulukları
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
Bozkurt, O. (2012). Çevre Eğitimi. PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK. Ankara Cansaran, A. (2014). Çevre Eğitimi. PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK. Ankara
Notlar
Berkes, F. ve Kışlalıoğlu, M. (2020). Çevre ve Ekoloji. Remzi Kitabevi. İstanbul
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekolojinin bilim dünyası içerisindeki yeri ve tanımını açıklar. |
ÖÇ02 | Ekolojinin gelişimini açıklar. |
ÖÇ03 | Ekolojinin temel kavramlarını listeler. |
ÖÇ04 | Ekoloinjn ögelerini söyler. |
ÖÇ05 | Azot döngüsünü açıklar |
ÖÇ06 | Azot döngüsü insan ilişkisini söyler. |
ÖÇ07 | Güncel çevre problemlerini ekolojik açıdan tartışır. |
ÖÇ08 | Karbon döngüsünü açıklar. |
ÖÇ09 | Karbon döngüsüne insan etkisini söyler. |
ÖÇ10 | Kükürt döngüsünü açıklar. |
ÖÇ11 | Kükürt döngüsüne insan etkisini söyler. |
ÖÇ12 | Su kirliliğinin etkisini söyler. |
ÖÇ13 | Güncel çevre problemlerini ekolojik açıdan tartışır |
ÖÇ14 | Küresel ısınmanın nedenlerini söyler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitimin bilimsel temellerini tanır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye değer verir | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekolojinin tanımı, | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
2 | Ekolojinin tarihçesi | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
3 | Ekolojinin mekansal ilgili kavramları. | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Ekolojinin canlı toplulukları ile ilgili kavramlar. | Bilimsel makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
5 | Ekolojik ilişkiler ve ekolojik faktörler, | Bilimsel makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Ekolojik faktör kavramı ve sınıflandırılması. | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Klimatik faktörler ve canlılara etkileri | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Azot döngüsü | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
10 | Karbon döngüsü | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Oksijen döngüsü | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Su döngüsü | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Kükürt döngüsü | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Küresel ısınma | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Küresel ısınmanın nedenleri | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |