SOSS404 Sınıf-içi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SOSS404
Ad Sınıf-içi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ALİ ALTIKULAÇ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ALİ ALTIKULAÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eğitimde ve özellikle alan eğitiminde kullanılan geleneksel ve alternatif ölçme araçlarının özelliklerini bilme, bu araçları geliştirme-uyarlama, uygulama ve sonuçlarının yorumlayabilme.

Dersin İçeriği

Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar, Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru,yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar. Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri, öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar, öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Atılgan, H, Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Anı yayıncılık: Ankara. Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme: klasik test teorisi ve uygulanması.

Notlar

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme - M. Fuat Turgut, Yaşar Baykul


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Eğitimde ölçme ve değerlendirmeye genel bir bakış
ÖÇ02 Temel Kavramlar: Değişken ve türleri, ölçek ve türleri Ölçme ve türleri, değerlendirme ve türleri
ÖÇ03 Ölçme ve türleri, değerlendirme ve türleri
ÖÇ04 Eğitimde alternatif ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi
ÖÇ05 Alternatif ölçme ve değerlendirme araçları; Performans değerlendirme
ÖÇ06 Araştırma Projeleri Araştırma Projeleri
ÖÇ07 Kontrol listesi, dereceleme ölçekleri
ÖÇ08 Rubrikler; Analitik ve Holistik rubric
ÖÇ09 Öğrenci ürün dosyası
ÖÇ10 Gözlem, görüşme. Gözlem, görüşme.
ÖÇ11 Kavram haritası, Tutum ölçekleri
ÖÇ12 Yapılandırılmış grid,
ÖÇ13 Kelime ilişkilendirme, Tanılayıcı dallanmış ağaç,
ÖÇ14 Grup değerlendirme, akran değerlendirme, özdeğerlendirme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar 1 Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar. 2 Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar. 3 Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar. 4 Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar. 5 Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar. 6 Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme 7 Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme 8 Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme 9 Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme 10 Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme 11 Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme 12 Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme 13 Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme 14 Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2023 04:23