Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | FENZ116 |
| Ad | Kimya Laboratuvarı II |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 2 AKTS |
| Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. BETÜL KARADUMAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Dr. MUSTAFA ALYAR
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Arş. Gör. Dr. MUSTAFA ALYAR (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı bazı kimya kavramlarını laboratuar uygulamaları ile öğretmektir
Dersin İçeriği
İyonik çözeltilerin kinetiği, kimyasal denge, asit ve baz titrasyonu, bakır 2 iyodatın çözünürlük çarpımı, Elektrik akımının kimyasal etkisinin incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Laboratuvar deney föyü
Notlar
İlgili alanyazın
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Öğrenciler kimya laboratuarında kullanılan çalışma teknikleri hakkında bilgi kazanır |
| ÖÇ02 | Kimyasal reaksiyonları gerçekleştirme becerisi kazanır. |
| ÖÇ03 | Farklı reaksiyonların denge durumları hakkında yorum yapar. |
| ÖÇ04 | Elektrik akımının kimyasal etkisini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | 1 |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | 2 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 2 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 4 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | 3 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 4 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 4 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 5 |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 1 |
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 1 |
| PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | 3 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
| PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 3 |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı ve grupların oluşturulması | Genel laboratuvar kurallarını inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | İyonik çözeltilerin kinetiği | İyonik çözeltilerle ilgili teorik bilgi | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 3 | İyonik çözeltilerin kinetiği deneyi | İyonik çözeltilerin kinetiğiyle ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 4 | Kimyasal denge | Kimyasal dengenin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 5 | Kimyasal denge deneyi | Kimyasal denge hakkında okumalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 6 | Asit ve baz titrasyonu | Asitler ve bazlarla ilgli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 7 | Asit ve baz titrasyonu deneyi | Asitilik bazlık ile ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Bakır 2 iyodatın çözünürlük çarpımı | özel tepkimeler ile ilgili araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 10 | Bakır 2 iyodatın çözünürlük çarpımının bulunması | çözelti kimyası ile ilgili araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 11 | Elektrik akımının kimyasal etkisinin incelenmesi | Elektroliz hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 12 | Elektrik akımının kimyasal etkisinin incelenmesi deneyi | Elektroliz hakkında okumalar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
| 13 | Genel ders değerlendirmesi | deney raporlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | dersin değerlendirilmesi | Akran değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Genel laboratuvar değerlendirmesi | öz değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 7 | 1 | 7 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 61 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,44 | ||
| AKTS | 2 AKTS | ||