Genel Bilgi
Kod | FELZ308 |
Ad | Mantık Öğretimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK EROL ER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SADIK EROL ER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mantık dersi için kazanım doğrultusunda işleyişin nasıl yapıldığını kavrar.
Dersin İçeriği
Mantık dersi öğretim programının yapısını kavrar.
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Felsefe Tarihi, Ahmet Cevizci
Notlar
Mantık, Kadir Çüçen
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Felsefe grubu ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır. |
ÖÇ02 | Eğitim problemlerini belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
ÖÇ03 | Felsefe, psikoloji, sosyoloji ve mantık ile ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve bu genellemeler ışığında bu alanların temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Kişiler arası ilişkileri etkileyen bireysel, çevresel ve toplumsal etkenleri bilir. Edindiği bilgileri kullanarak etkin dinleme, yapıcı geri bildirim alma ve verebilme, yaratıcı sorun çözme becerisi kazanır ve bu becerileri mesleki alanda kullanabilir. |
ÖÇ05 | Sorgulama, değerlendirme, karar verme, analiz ve sentez yapma, olaylar arasında bağlantı kurma, karşılaştırma, tahlil yapma, problemlere farklı perspektiflerden bakabilme, alternatifleri görebilme, esnek ve çok yönlü düşünebilme, mantıksal düşünme yeterliliğine sahiptir ve tarihsel, kültürel, sosyal vb. problemlerin felsefe grubu alanındaki etkilerini fark edebilir. |
ÖÇ06 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. Eğitim - öğretim faaliyetleri için gerekli olan eğitim teknolojilerini seçer ve kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanında karşılaşılan sorunları fark eder | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili konularda bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisini kullanır | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri meslektaşları ile etkileşim içerisinde takip eder | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mantık dersi öğretim programı, giriş | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Mantık dersi öğretim programı | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Hedef, amaç,içerik, kazanım anlamları. | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Mantık dersi kazanım ve konu başlıklarını eşleştirme, metin iceleme | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Mantık dersi kazanım işleyiş örneklerini inceleme (örnek metinler) | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Mantık dersi kazanım işleyiş örneklerini inceleme (1) | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Mantık dersi kazanım işleyiş örneklerini inceleme | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyiş örnekleri oluşturma (Aristoteles) | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyiş örnekleri oluşturma (Descartes) | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyişleri uygulama (Kant) | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyişleri uygulama (Fenomenoloji) | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyişleri uygulama (husserl) | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyişleri uygulama (Analitik felsefe) | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyişleri uygulama (Frege) | Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | genel değerlendirme | ilgili metinler gözden geçirilecek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 71 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,84 | ||
AKTS | 3 AKTS |