Genel Bilgi
Kod | FELZ403 |
Ad | Çağdaş Felsefe |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK EROL ER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SADIK EROL ER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin; sanatın, sanatçı, sanat eseri, sanat eseri alımlayıcısı ve toplum gibi unsurlarla olan ilişkisini kavrayabilmelerini, sanat kuramlarını öğrenmelerini, sanatın felsefi boyutunu somut eserler üzerinde değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
20. yüzyıl filozofları ele alınacaktır
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Felsefe Tarihi, Ahmet Cevizci
Notlar
Çağdaş Felsefe, Bedia Akarsu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alman felsefe geleneğinin doğuşunu hazırlayan tarihsel ve sosyopolitik koşulların kavrar |
ÖÇ02 | Modernite ve Alman İdealizmi arasındaki ilişkiyi inceler |
ÖÇ03 | Kant ve Modernite ilişkisini kavrar |
ÖÇ04 | varoluşçuluk, postyapısalcılık ve postmodernizm ilişkisini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanında karşılaşılan sorunları fark eder | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili konularda bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisini kullanır | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri meslektaşları ile etkileşim içerisinde takip eder | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kant felsefesi, bilgi ve metafizik | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kant Felsefesi, sanat ve siyaset | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | alman idealizmi | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | hegel | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | marx felsefesi | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | nietzsche | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | heidegger | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | analitik felsefe | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | sartre | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | camus | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | jaspers | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | marcel | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | postyapısalcılık | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | postmodernzm | ilgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | genel değerlendirme | ilgili metinler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |