Genel Bilgi
Kod | FELS404 |
Ad | Kişilik Kuramları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kişilik kuramları hakkında genel bilgileri elde etmek.
Dersin İçeriği
Klasik psikanalizden günümüzün hakim kuramlarına kadar psikolojik kişilik kuramları incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İnanç, B. Y. ve Yerlikaya, E. E. (2011). Kişilik kuramları.(4. bs.). Ankara: Pegem Yayınları.
Notlar
İnanç, B. Y. ve Yerlikaya, E. E. (2011). Kişilik kuramları.(4. bs.). Ankara: Pegem Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel kişilik kuramlarını tanımlar |
ÖÇ02 | Kişilik kuramlarının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
ÖÇ03 | Farklı kişilik teorilerini birbirinden ayırt eder |
ÖÇ04 | Farklı kuramları kişiliğin doğası, işleyişi, kökeni açılarından birbirleriyle karşılaştırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanında karşılaşılan sorunları fark eder | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili konularda bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisini kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri meslektaşları ile etkileşim içerisinde takip eder | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel giriş | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | S. Freud ve psikanalitik kuram | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Fromm ve kişiliğe bakışı | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | C. Jung ve analitik psikoloji | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | A. Adler ve bireysel psikoloji | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Maslow ve bütüncül dinamik kuram | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Rogers ve benlik kuramı | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Davranışçı kuram ve sosyal öğrenme yaklaşımı | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | K. Horney ve Sosyal-kültürel psikanaliz | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | G. Allport ve kişilik özellikleri kuramı | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Erikson psikanalitik ego psikolojisi | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Kohut benlik psikolojisi | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Eysenck biyolojik tipoloji | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |