PDRZ108 Fizyolojik Psikoloji

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDRZ108
Ad Fizyolojik Psikoloji
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü KÜBRA AKILLIOĞLU


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin insan fizyolojinin temel ögelerini anlamasına, fizyoloji ile psikoloji arasındaki ilişkiyi kavramasına, merkezi ve çevresel sinir sisteminin yapılarını tanımlamalarına, davranışların sinir sistemi tarafından kontrolünü kavramalarına, fizyolojik psikolojinin güncel araştırmalarının sinir sistemi hastalıkları tanı, tedavi ve rehabilitasyonuna katkılarını incelemelerine yardımcı olmaktır.

Dersin İçeriği

insan fizyolojinin temel ögeleri, fizyoloji ile psikoloji arasındaki ilişki, merkezi ve çevresel sinir sistemi, davranışların sinir sistemi tarafından kontrolü, fizyolojik psikolojinin güncel araştırmalarının sinir sistemi hastalıkları tanı, tedavi ve rehabilitasyonuna katkıları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Guyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji

Notlar

NEUROSCIENCE (EXPLORING THE BRAIN)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnsan fizyolojinin temellerini açıklar
ÖÇ02 Bireyin fizyolojik yönünün psikolojik açıdan etkilerini fark eder.
ÖÇ03 Merkezi sinir sisteminin yapılarını tanımlar.
ÖÇ04 Duyusal fizyolojiyi açıklar.
ÖÇ05 Davranışlarımızın sinir sistemi tarafından kontrolünü kavrar.
ÖÇ06 Beynin ana yapılarını ayırt eder.
ÖÇ07 İlaçların nörotransmiterler ile presinaptik ve postsinaptik reseptörler üzerindeki etkilerini açıklar.
ÖÇ08 Sinapsların yapısını tanımlar.
ÖÇ09 Otonom sinir sistemini tanımlar.
ÖÇ10 Nörobilime ilişkin teorik altyapıyı açıklar.
ÖÇ11 Psikofizyolojik metodolojiyi betimler.
ÖÇ12 Fizyolojik psikoloji güncel araştırmalarının sinir sistemi hastalıkları tanı, tedavi ve rehabilitasyonuna katkılarını inceleyebilir.
ÖÇ13 Sinir sistemi fizyopatolojilerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik ilkelere uygun davranır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Homoestazis Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Hücre fizyolojisi. Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Hücre membranından moleküllerin hareketi Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Hücrelerarası iletişim Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sinir hücresi yapısı. Nöron membran potansiyeli, aksiyon potansiyeli Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Merkezi sinir sistemi organizasyonu Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Otonom sinir sistemi Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sinapslarda elektriksel olaylar Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sinaptik aktivitenin kimyasal iletimi Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sinir sisteminin motor fonksiyonları Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Duyusal Fizyoloji Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Öğrenme ve bellek Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Bilinç, beyin ve davranış Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Motivasyon Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS