PDRZ302 Davranış Bozuklukları II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDRZ302
Ad Davranış Bozuklukları II
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MEHMET BİLGİN


Dersin Amacı

Yetişkin psikopatolojisini tanıyabilme.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler, psikotik reaksiyonlar, şizofreni, duygulanım bozuklukları, kaygı bozuklukları ve kişilik bozuklukları konularında temel kavram ve anlayışları kazanırlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5). American Psychiatric Pub.

Notlar

Öztürk: Davranım bozuklukları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Şizofreniyi ve türlerini bilir.
ÖÇ02 Şizofreninin etiyolojisini bilir.
ÖÇ03 Şizofreni tedavisi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Duygulanım bozukluklarını açıklar.
ÖÇ05 Duygulanım bozukluklarının türlerini bilir.
ÖÇ06 Duygulanım bozukluklarının tedavisi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ07 Kaygı bozuklukları ve türlerinin neler olduğunu bilir.
ÖÇ08 Kaygı bozuklukları tedavisinin nasıl olduğunu açıklar.
ÖÇ09 Kişilik bozukluklarının neler olduğunu açıklar.
ÖÇ10 Kişilik bozukluğunun türlerini açıklar.
ÖÇ11 Kişilik bozukluklarının tedavisinin nasıl olduğunu açıklar.
ÖÇ12 Nevrozun ne olduğunu bilir................
ÖÇ13 Nevroz türlerini bilir...................
ÖÇ14 Nevrozların tedavisinin nasıl olduğunu açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik ilkelere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Şizofreni nedir Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Şizofreni etiyoloji ve prognoz Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Şizofreni türleri Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Paranoya Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Paranoya tedavisi Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Duygulanım Bozuklukları nedir Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Duygulanım Bozuklukları türleri Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav YAZILI SINAV Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Nevrozlar nedir Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Nevroz türleri Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Nevrozların tedavisi Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Kişilik Bozuklukları nedir Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kişilik bozuklukları türleri Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Kişilik bozuklukları tedavisi Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Kişilik bozukluklarının etiyolojisi Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları YAZILI SINAV Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları YAZILI SINAV Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 58
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,32
AKTS 2 AKTS