OKLZ106 Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLZ106
Ad Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Adnan BARUTÇU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Adnan BARUTÇU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çocuk ve ailenin bedensel, ruhsal ve sosyal sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi için gerekli konularda bilgi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Türkiye'de ve dünyada anne ve çocukların durumu, sağlıklı aile kavramı, aile içi şiddet, döllenme, embriyo, fetüsün büyüme gelişmesi, gebelikte annede görülen rahatsızlıklar ve acil durumlar, gebelikte riskli durumlar(hipertansiyon, diyabet, kalp hastalıkları ), gebelikte enfeksiyonlar ve ilaç kullanımı, gebelikte beslenme, yenidoğanın fizyolojik özellikleri, çocukluk dönemi enfeksiyonları, aşılar, kazalar,acil durumlar ve ilk yardım.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım. T. Turan & D. Şahin (Eds.). Lisans Yayıncılık.

Notlar

1. İNAN, H. F., KURT, Z., & KUBİLAY, İ. (2011). Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı. T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI, TEMEL SAĞLIK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, İLK YARDIM VE ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI. https://docplayer.biz.tr/105651-T-c-temel-ilkyardim-uygulamalari-egitim-kitabi.html 2. Diğer Acil Durumlarda İlk Yardım. (2016). In. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI, SAĞLIK HİZMETLERİ. http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller/Di%C4%9Fer%20Acil%20Durumlarda%20%C4%B0lk%20Yard%C4%B1m.pdf 3. Güvenli Davranış ve İlk Yardım Eğitimi Öğrenci Kitabı. (2005). Türk Kızılayı ve Milli Eğitim Bakanlığı. https://www.ilkyardim.org.tr/dokumanlar/Ogrenci-Ilk-Yardim.pdf


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ana sağlığı ölçütlerini tanımlar.
ÖÇ02 Çocuk sağlığı ölçütlerini tanımlar.
ÖÇ03 Ana ve çocuk sağlığının önemini açıklar.
ÖÇ04 Aile ve sağlık ilişkisini açıklar.
ÖÇ05 Gebeliğin sağlıklı olması için yapılması gerekenleri bilir.
ÖÇ06 Bebeklik dönemi çocuğun gelişim evrelerini tanımlar.
ÖÇ07 Okul öncesi dönem çocukların gelişim evrelerini tanımlar.
ÖÇ08 0-6 yaş çocuklarda sık görülen hastalıkları bilir.
ÖÇ09 Çocukların karşılaşacağı kazalarda ilk yardım kurallarını bilir.
ÖÇ10 İlk yardım ilkelerini bilir.
ÖÇ11 Üreme sağlığı kavramını kavrar.
ÖÇ12 Cinsel yolla bulaşan hastalıkları bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sağlık ölçütleri, Çocuk sağlığı ölçütleri Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Ailede ve toplumda kadının ve çocuğun yeri, Aile içi şiddet Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Aile kavramı Sağlıklı aile özellikleri Aile dinamikleri Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Üreme sağlığı kavramları, Cinsel sağlık Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Cinsel işlev bozuklukları Cinsel yolla bulaşan hastalıklar Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
6 Adet döngüsü, aile planlaması Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Gebelik süreci Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar İlgili konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Doğum süreci ve loğusalık Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Menapoz dönemi özellikleri Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Doğumla gelen hastalıklar ve sakatlıklar Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Sağlam çocuk kavramından ne anlıyoruz, Çocuklarda ve annelerde aşı uygulamaları. Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Çocukluk dönemleri, Yenidoğan, Süt çocukluk dönemi, Oyun Çocukluğu İlgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Okul öncesi dönem Okul dönemi Ergenlik dönemi İlgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
15 Anne ve çocuklarda sık görülen kazalar ve ilk yardım uygulamaları İlgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 İlgili konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 2 ilgili konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2023 08:27