Genel Bilgi
Kod | OKLZ106 |
Ad | Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Adnan BARUTÇU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Adnan BARUTÇU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuk ve ailenin bedensel, ruhsal ve sosyal sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi için gerekli konularda bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Türkiye'de ve dünyada anne ve çocukların durumu, sağlıklı aile kavramı, aile içi şiddet, döllenme, embriyo, fetüsün büyüme gelişmesi, gebelikte annede görülen rahatsızlıklar ve acil durumlar, gebelikte riskli durumlar(hipertansiyon, diyabet, kalp hastalıkları ), gebelikte enfeksiyonlar ve ilaç kullanımı, gebelikte beslenme, yenidoğanın fizyolojik özellikleri, çocukluk dönemi enfeksiyonları, aşılar, kazalar,acil durumlar ve ilk yardım.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım. T. Turan & D. Şahin (Eds.). Lisans Yayıncılık.
Notlar
1. İNAN, H. F., KURT, Z., & KUBİLAY, İ. (2011). Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı. T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI, TEMEL SAĞLIK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, İLK YARDIM VE ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI. https://docplayer.biz.tr/105651-T-c-temel-ilkyardim-uygulamalari-egitim-kitabi.html 2. Diğer Acil Durumlarda İlk Yardım. (2016). In. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI, SAĞLIK HİZMETLERİ. http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller/Di%C4%9Fer%20Acil%20Durumlarda%20%C4%B0lk%20Yard%C4%B1m.pdf 3. Güvenli Davranış ve İlk Yardım Eğitimi Öğrenci Kitabı. (2005). Türk Kızılayı ve Milli Eğitim Bakanlığı. https://www.ilkyardim.org.tr/dokumanlar/Ogrenci-Ilk-Yardim.pdf
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ana sağlığı ölçütlerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Çocuk sağlığı ölçütlerini tanımlar. |
ÖÇ03 | Ana ve çocuk sağlığının önemini açıklar. |
ÖÇ04 | Aile ve sağlık ilişkisini açıklar. |
ÖÇ05 | Gebeliğin sağlıklı olması için yapılması gerekenleri bilir. |
ÖÇ06 | Bebeklik dönemi çocuğun gelişim evrelerini tanımlar. |
ÖÇ07 | Okul öncesi dönem çocukların gelişim evrelerini tanımlar. |
ÖÇ08 | 0-6 yaş çocuklarda sık görülen hastalıkları bilir. |
ÖÇ09 | Çocukların karşılaşacağı kazalarda ilk yardım kurallarını bilir. |
ÖÇ10 | İlk yardım ilkelerini bilir. |
ÖÇ11 | Üreme sağlığı kavramını kavrar. |
ÖÇ12 | Cinsel yolla bulaşan hastalıkları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlık ölçütleri, Çocuk sağlığı ölçütleri | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Ailede ve toplumda kadının ve çocuğun yeri, Aile içi şiddet | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Aile kavramı Sağlıklı aile özellikleri Aile dinamikleri | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Üreme sağlığı kavramları, Cinsel sağlık | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Cinsel işlev bozuklukları Cinsel yolla bulaşan hastalıklar | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
6 | Adet döngüsü, aile planlaması | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Gebelik süreci | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Doğum süreci ve loğusalık | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Menapoz dönemi özellikleri | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Doğumla gelen hastalıklar ve sakatlıklar | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Sağlam çocuk kavramından ne anlıyoruz, Çocuklarda ve annelerde aşı uygulamaları. | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yapılacak araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Çocukluk dönemleri, Yenidoğan, Süt çocukluk dönemi, Oyun Çocukluğu | İlgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Okul öncesi dönem Okul dönemi Ergenlik dönemi | İlgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
15 | Anne ve çocuklarda sık görülen kazalar ve ilk yardım uygulamaları | İlgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | İlgili konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları 2 | ilgili konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 2 AKTS |