OKLZ107 Etkili İletişim

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLZ107
Ad Etkili İletişim
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Melek Merve YILMAZ


Dersin Amacı

kişiler arası ilişkilerde empati temelli iletişim kurabilme becerisi kazanma

Dersin İçeriği

İletişimin tanımı, gözlem, değerlendirme, duyguları tanıma ve isimlendirme, ihtiyaçlar, iletişimde mesajları duyma, ricalar ve talepler, empati, çocuklarla empati

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Rosenberg, Marshall B. Şiddetsiz İletişim Bir Yaşam Dili. Çev.Lalegül Hümaşah Ergun, Remzi Kitabevi, İstanbul. 78‐89, 2013.

Notlar

Mutlu, Erol. 1994, İletişim Sözlüğü. Ankara: Ark Yayınevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 iletişim unsurlarını açıklar
ÖÇ02 iletişimi engelleyen unsurları tanımlar
ÖÇ03 iletişim sürecinde gözlemin önemini açıklar
ÖÇ04 duyguları tanır ve isimlendirir
ÖÇ05 ihtiyaçları tanır ve isimlendirir
ÖÇ06 rica ve talebin iletişim sürecindeki önemini açıklar
ÖÇ07 empatinin iletişimdeki temel rolünü açıklar
ÖÇ08 çocuklarla empati temelli iletişimin önemini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 ders tanıtımı ve kaynakların sunulması ders izlencesi Yöntem Seçilmemiş
2 iletişimin tanımı ve önemi ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 şefkatli iletişim ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
4 iletişimde gözlem ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
5 gözlem ve değerlendirme ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
6 iletişimde duyguların tanımlanması ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 iletişimde mesajları duymak ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 ihtiyaçlar ve isimlendirilmesi ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 ihtiyaçlar ve stratejiler ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 rica ve talep ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 empati ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 empati ile anlamak ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
14 çocuklarla empati ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 çocuklarla empati uygulamaları ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 89
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,56
AKTS 4 AKTS