Genel Bilgi
Kod | TBB625 |
Ad | Bitki Büyüme Düzenleyicileri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SELİM EKER |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki büyüme düzenleyicilerin genel özelliklerini, kullanımlarında dikkat edilmesi gereken noktaları, etki mekanizmalarını ve bitki büyüme ve gelişme fizyolojisi üzerine olan etkilerini öğretmek
Dersin İçeriği
Tanımı, tarihçesi, sınıflandırılması, alım ve taşınımları, uygulanması, bitki büyüme ve gelişme fizyolojisi üzerine etkileri, hastalıklara karşı reaksiyon ve yabancı otla mücadele gibi konular üzerine olan etkileri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Hormonlar (Bitki Gelişim Düzenleyicileri . 2015 Baktır İ. 108 s. Hasad Yayıncılık
Notlar
Bitki Fizyolojisi, 2010. Kacar B., Katkat, V., Öztürk Ş. 556 s.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki büyüme düzenleyicilerin tarımsal üretimdeki yeri ve önemini kavrar |
ÖÇ02 | Bitki büyüme düzenleyicilerin özelliklerini bilir ve doğal ve sentetik büyüme düzenleyiciler arasındaki farkları ayırt eder |
ÖÇ03 | Bitki büyüme düzenleyicilerin kullanımıyla ilgili doğru tespitler yapar ve buna bağlı olarak daha sağlıklı bitkisel ürtim yapar |
ÖÇ04 | Bitki besin elementleri ile bazı büyüme düzenleyiciler arasındaki ilişkileri öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı disiplinlerdeki ve diğer mühendislik alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere de başvurarak toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine göre taksonomik sınıfını belirleme ve yeteneklerine göre sürdürebilirlik ilkesine uygun olarak kullanımlarını sağlama konularında özgün düşünce ve araştırmayla entellektüel düzeyde bilgi sahibi olur | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kaliteli ve ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda sürdürülebilir bitkisel üretim için bitkilerin doğru beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda bilimsel yaklaşımlarda bulunarak yeni tekniklerin uygulanması, geliştirilmesi için gerekli bilgileri kullanır | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek yeni bir yöntem geliştirir, bilinen bir yöntemi farklı bir alanda uygular | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlamasında karşılaşılan sorunları bertaraf etmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde araştırma yapabilme, proje tasarlayabilme ve uygulayabilme yetisi kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizlerinin uygulanması, adaptasyonu ve ortama modifiyesi noktasında yeniliklerin tasarlanması, araştırılması ve uyarlanması noktasında yetkinlik kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek ya da bilinen bir yöntemi uygulayarak yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda liderlik yapar | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir; edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe'nin yanında İngilizce'yi de C1 düzeyinde kullanarak, uzman bir topluluk önünde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim yeteneğine sahip olur | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için gerektiğinde değişime yönelik eylemleri yönetir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akademik ve profesyonel bağlamda alanındaki teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında ve iş hayatında mevcut olan toplumsal, bilimsel ve etik sorunlarda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimine katkı sağlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Disiplininde özel konularda uzmanlaşırken, karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki büyüme düzenleyici-hormon kavramları, Bitki büyüme düzenleyicilerin tarihçesi | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bitki büyüme düzenleyicilerin sınıflandırılması | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bitki büyüme düzenleyicilerin uygulanmasında dikkat edilmesi gereken noktalar, alım ve taşınımları | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bitki büyüme düzenleyicilerin bitki büyüme ve gelişme fizyolojisi üzerine olan etkileri | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Oksinlerin özellikleri ve tarımda kullanımı | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sitokininlerin özellikleri ve tarımda kullanımı | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Gibberellinlerin özellikleri ve tarımda kullanımı | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Absisik asit ve etilenin özellikleri ve tarımda kullanımı, diğer büyüme düzenleyiciler | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | kontrollü koşullarda büyüme düzenleyicilerin bitkilere uygulanması | Laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Bitki analizi | Laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Bitki analizleri ve hesaplamalar | Laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Besin elementleri | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Besin elementleri ile bazı bitki büyüme düzenleyiciler arasındaki ilişkiler | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Doğal ve sentetik büyüme düzenleyicilerin karşılaştırılması ve genel değerlendirme | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |