TBB556 Mikrobiyel Simbiyoz

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB556
Ad Mikrobiyel Simbiyoz
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA GÖK


Dersin Amacı

Gübreleme açısından önem taşıyan azot bağlayıcı simbiyotik bakterilerin azot bağlama mekanizmalarını ve önemini öğretmek

Dersin İçeriği

N2-fiksasyonu mekanizması, nodül oluşumu, hemoglobinin rolü N2-fiksasyonunun ekolojik önemi, N2-fiksasyonunu etkileyen etmenler, Mikorizal simbiyoz ve ekolojik önemi, Endo (veziküler-arbusküler) ve Ektomikoriza, mikorizal fungusun besin elementleri alımına etkisi.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ders notları sistem üzerinden öğrencilerle paylaşılmaktadır.

Notlar

Ders içeriği ile ilgili güncel ulusal-uluslararası makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mikrobiyel ekoloji hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Mikroorganizma-gübreleme ilişkisini öğrenir.
ÖÇ03 Ticari gübrelerin çevresel etkilerini öğrenir.
ÖÇ04 Alternatif gübre kaynağı olarak biyolojik gübre hakkında fikir sahibi olur, biyolojik gübre üretmesini öğrenir.
ÖÇ05 Bitki-mikroorganizma simbiyosis yaşam şeklini öğrenir, simbiyosisin sağlıklı gübrelemedeki önemini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 N2-fiksasyonu mekanizması Konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 N2-fiksasyonu mekanizması-devamı Konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 nodül oluşumu Konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 hemoglobinin rolü Konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 N2-fiksasyonunun ekolojik önemi Konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 N2-fiksasyonunu etkileyen etmenler Konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Mikorizal simbiyoz ve ekolojik önemi Konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Mikorizal simbiyoz ve ekolojik önemi-devamı Konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Endo (veziküler-arbusküler) mikoriza Konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ektomikoriza Konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 mikorizal fungusun besin elementleri alımına etkisi Konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Mikrobiyel azot fiksasyonunun gübrelemedeki yeri ve önemi Konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Mikrobiyel gübre üretimi Laboratuvar hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel Değerlendirme Konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların gözden geçirilmesi, sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların gözden geçirilmesi, sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS