TBB530 Tarım ve Yerbilimlerinde Kil Minerallerinin Önemi

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB530
Ad Tarım ve Yerbilimlerinde Kil Minerallerinin Önemi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi KEMAL YALÇIN GÜLÜT


Dersin Amacı / Hedefi

Toprak özellikleri ve kil teknolojisi üzerine kil yüzey kimyasının rolünü ortaya koymaktır.

Dersin İçeriği

1-) Toprakta kil mineralleri 2-) Disperse kil minerallerinin yapısı 3-)Kil yüzeyindeki İnteraksiyonlar 4-) Kil süspansiyonlarının kalloidal stabilitesi

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Kil ve Kil Mineraller.

Notlar

Toprak Mineralojisi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme ile diğer alanlar arasındaki etkileşimi kavrar
ÖÇ02 Kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe dökme noktasında donanımını artırır
ÖÇ03 Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek bir araştırma planlar/uygular veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur
ÖÇ04 Alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kil minerallerinin toprak verimliliğine etkisi, Ders notu ve Referans Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
2 Kil minerallerinin toprak sınıflandırılmasında ölçüt olarak kullanımı 1. Ders notu ve Referans Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 Kil minerallerinin toprak sınıflandırılmasında ölçüt olarak kullanımı 2. Ders notu ve Referans Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
4 Kil minerallerinin toprakta katyon ve anyon alımı ile ilişkileri, Ders notu ve Referans Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 Kil minerallerinin topraktaki fosfor alımı ile ilişkileri, Ders notu ve Referans Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 Kil minerallerinin topraktaki potasyum alımı ile ilişkileri, Ders notu ve Referans Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
7 Kil minerallerinin topraktaki amonyum alımı ile ilişkileri, Ders notu ve Referans Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Bölge topraklarının Mineralojik kapsamları 1 Ders notu ve Referans Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
10 Bölge topraklarının Mineralojik kapsamları2 Ders notu ve Referans Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
11 Smektit miktarının zemin için önemi Ders notu ve Referans Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
12 İllit miktarının zemin için önemi Ders notu ve Referans Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
13 Kaolinit miktarının zemin için önemi Ders notu ve Referans Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
14 Bölge topraklarının zemin davranışları 1 Ders notu ve Referans Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
15 Bölge topraklarının zemin davranışları 2 Ders notu ve Referans Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 12:27