OKLZ109 İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLZ109
Ad İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ŞULE ERDEN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı insan anatomisi ve fizyolojisi ile ilgili temel bilgilerin kazanılması ve insan vücudunu oluşturan temel birimlerin, insan vücudunun sistemleri ile kimyasal yapısının tanınmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

İnsan anatomisi ile ilgili temel kavramlar, erken çocukluk döneminde çocuk iskelet yapısı, vücudun sistemleri, vücudun sistemlerindeki temel işleyişler.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Süzen, L. B. (2020). İnsan anatomisi ve fizyolojisine giriş. EMA Tıp Kitabevi Yayıncılık.

Notlar

İlgili dokümanlar ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnsan anatomisi ve fizyolojisi ile ilgili temel bilgileri açıklayabilecektir.
ÖÇ02 İnsan vücudunu oluşturan temel birimleri tanımlayabilecektir
ÖÇ03 İskelet sisteminin yapısını açıklayabilecektir.
ÖÇ04 Sinir sistemi ve duyu organlarını anlatabilecektir.
ÖÇ05 Endokrin sistemini açıklayabilecektir.
ÖÇ06 Dolaşım ve solunum sisteminin özelliklerini anlatabilecektir.
ÖÇ07 Sindirim ve boşaltım sistemlerinin özelliklerini açıklayabilecektir.
ÖÇ08 Üreme sistemi organlarını tanıyabilecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 1
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 1
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İnsan Anatomisi ve Fizyoloji dersine giriş Kitaptaki 1. bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İnsan vücudunun kimyasal yapısı Kitaptaki 2. bölümün okunması Yöntem Seçilmemiş
3 Hücrenin yapısı Kitaptaki 3. bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Dokular Kitaptaki 4. bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 İskelet sistemi Kitaptaki 5. bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
6 Sinir sistemi Kitaptaki 6. bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Duyu organları Kitaptaki 7. bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınavlar İlgili bölümlerin tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Duyu organları 2 İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
10 Endokrin sistem İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Dolaşım sistemi, Solunum sistemi İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Sindirim sistemi 1 İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 Sindirim sistemi 2 ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Boşaltım sistemi İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Üreme sistemi İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili bölümlerin tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili bölümlerin tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS