OKLZ202 Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLZ202
Ad Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYPERİ SIĞIRTMAÇ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretmen adaylarını, 0-6 yaş döneminde çocukların oyun becerilerinin gelişimi ve yaşlara göre oyun ve oyuncak tercihleri ve oyun türleri konularında bilgilendirmek ve çocukların gelişimine uygun farklı kazanım ve göstergelere göre oyun hazırlayabilmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Oyunların tarihsel gelişimi, oyun ile ilişkili teori ve teorisyenler, Oyunun çocuğun yaşantısındaki önemi, yaşlara ve gelişime göre oyun becerilerinin gelişimi, davranış problemlerinin oyun aracılığıyla tedavi edilmesi, farklı kültürlerde oyun, yaşlara göre oyun ve oyuncak tercihleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi (Editör: Prof.Dr. Ayperi DİKİCİ SIĞIRTMAÇ) İzge Yayıncılık

Notlar

Oyun konusunda yapılmış araştırma makaleleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Oyun ve oyuncağın çocuk gelişimindeki önemini açıklar.
ÖÇ02 Çocuklarda oyunun gelişim aşamalarını listeler.
ÖÇ03 Çocukların yaş ve gelişimine uygun oyun etkinlikleri hazırlar ve uygular.
ÖÇ04 Oyun ile ilgili filozof ve eğitimcilerin görüşlerini karşılaştırır.
ÖÇ05 Oyun kuramlarını karşılaştırır ve değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Oyunun tanımı ve tarihçesi Konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Oyunun çocuk gelişiminde yeri ve önemi Konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Filozof ve eğitimcilerin oyun hakkındaki görüşleri Konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Oyun kuramları Konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Çocukta gelişime göre oyun aşamaları Konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Çocuğun oyununu etkileyen faktörler Konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Oyun türleri Konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Yaşlara göre oyun becerilerinin sınıflandırılması Konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Oyuncakların nitelikleri ve merkezlere uygun oyuncak seçimi Konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Oyuncak seçimi ve eğitici oyuncak tasarımı Konu ile ilgili bilgileri okuma, oyuncakçılarda inceleme yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Akran kültürü ve çocukların oyunu Konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Geleneksel ve yerel oyunlar Proje çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
14 Oyun etkinliği planlama ve uygulama Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
15 Genel değerlendirme Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 01:04