OKLS304 Çocukta Sosyal Beceri Eğitimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLS304
Ad Çocukta Sosyal Beceri Eğitimi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretmen adaylarının çocuklarda sosyal becerilerin nasıl geliştiğine ve sosyal becerilerin nasıl desteklenebileceğine yönelik bilgi ve beceri kazanmaları

Dersin İçeriği

Davranışın tanımı; olumlu ve olumsuz davranışlar; davranış gelişiminin kuramsal temelleri; sosyal becerilerin tanımı, sosyal becerilerin kazanılmasının önemi, değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolü; sosyal beceri eksikliğinin nedenleri, sosyal becerilerin kapsamı; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; sosyal beceri ve problem; sosyal beceri ve problem davranışlarda etkili olan faktörler; okul öncesinde sosyal beceri eğitim programı; okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma; sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlama

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Aslan, D. (2021). Erken çocuklukta sosyal beceri eğitimi. Pegem Yayıncılık.

Notlar

Aslan, D. (2021). Erken çocuklukta sosyal beceri eğitimi. Pegem Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal beceri kavramını açıklar
ÖÇ02 Sosyal beceri ile ilgili kavramları açıklar
ÖÇ03 Davranışın ne olduğunu ve davranış gelişiminin kuramsal temellerini açıklar
ÖÇ04 Sosyal gelişim kuramlarını açıklar
ÖÇ05 Erken çocuklukta sosyal becerilerin gelişimini açıklar
ÖÇ06 Sosyal becerilerin gelişimini etkileyen faktörleri açıklar
ÖÇ07 Sosyal becerilerin nasıl değerlendirilebileceğini açıklar
ÖÇ08 Sosyal beceri eksikliklerini açıklar
ÖÇ09 Problem davranışları açıklar
ÖÇ10 Sosyal beceri etkinlikleri planlar ve uygular
ÖÇ11 Özel ihtiyaçları olan çocuklarda sosyal beceri gelişimini ve eğitimini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 2
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sosyal Beceri Kavramı Konuyla ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sosyal Beceri İle İlgili Kavramlar Konuyla ilgili kaynakları okuma 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Davranış Nedir, Davranış Gelişiminin Kuramsal Temelleri Konuyla ilgili kaynakları okuma 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sosyal Gelişim Kuramları Konuyla ilgili kaynakları okuma 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Erken Çocuklukta Sosyal Becerilerin Gelişimi Konuyla ilgili kaynakları okuma 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sosyal Becerilerin Gelişimini Etkileyen Etmenler Konuyla ilgili kaynakları okuma 5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sosyal Becerilerin Değerlendirilmesi Konuyla ilgili kaynakları okuma 6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav Ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Sosyal Beceri Yetersizliği Konuyla ilgili kaynakları okuma 7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Erken Çocukluk Eğitiminde Yer Alan Sosyal Beceriler Konuyla ilgili kaynakları okuma 8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sosyal Beceri Eğitim Programları Konuyla ilgili kaynakları okuma 9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sosyal Becerilerin Kazandırılmasında Değerler Eğitimi Konuyla ilgili kaynakları okuma 10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Özel Gereksinimli Çocuklarda Sosyal Beceri Gelişimi ve Eğitimi Konuyla ilgili kaynakları okuma 11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Sosyal Beceri Etkinlikleri Planlama Konuyla ilgili kaynakları okuma 12 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
15 Sosyal Beceri Etkinlikleri Uygulama Konuyla ilgili kaynakları okuma 13 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını okuma 1 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını okuma 2 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 01:05