Genel Bilgi
Kod | OKLS304 |
Ad | Çocukta Sosyal Beceri Eğitimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmen adaylarının çocuklarda sosyal becerilerin nasıl geliştiğine ve sosyal becerilerin nasıl desteklenebileceğine yönelik bilgi ve beceri kazanmaları
Dersin İçeriği
Davranışın tanımı; olumlu ve olumsuz davranışlar; davranış gelişiminin kuramsal temelleri; sosyal becerilerin tanımı, sosyal becerilerin kazanılmasının önemi, değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolü; sosyal beceri eksikliğinin nedenleri, sosyal becerilerin kapsamı; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; sosyal beceri ve problem; sosyal beceri ve problem davranışlarda etkili olan faktörler; okul öncesinde sosyal beceri eğitim programı; okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma; sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlama
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Aslan, D. (2021). Erken çocuklukta sosyal beceri eğitimi. Pegem Yayıncılık.
Notlar
Aslan, D. (2021). Erken çocuklukta sosyal beceri eğitimi. Pegem Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sosyal beceri kavramını açıklar |
ÖÇ02 | Sosyal beceri ile ilgili kavramları açıklar |
ÖÇ03 | Davranışın ne olduğunu ve davranış gelişiminin kuramsal temellerini açıklar |
ÖÇ04 | Sosyal gelişim kuramlarını açıklar |
ÖÇ05 | Erken çocuklukta sosyal becerilerin gelişimini açıklar |
ÖÇ06 | Sosyal becerilerin gelişimini etkileyen faktörleri açıklar |
ÖÇ07 | Sosyal becerilerin nasıl değerlendirilebileceğini açıklar |
ÖÇ08 | Sosyal beceri eksikliklerini açıklar |
ÖÇ09 | Problem davranışları açıklar |
ÖÇ10 | Sosyal beceri etkinlikleri planlar ve uygular |
ÖÇ11 | Özel ihtiyaçları olan çocuklarda sosyal beceri gelişimini ve eğitimini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | 2 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Beceri Kavramı | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sosyal Beceri İle İlgili Kavramlar | Konuyla ilgili kaynakları okuma 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Davranış Nedir, Davranış Gelişiminin Kuramsal Temelleri | Konuyla ilgili kaynakları okuma 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sosyal Gelişim Kuramları | Konuyla ilgili kaynakları okuma 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Erken Çocuklukta Sosyal Becerilerin Gelişimi | Konuyla ilgili kaynakları okuma 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sosyal Becerilerin Gelişimini Etkileyen Etmenler | Konuyla ilgili kaynakları okuma 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sosyal Becerilerin Değerlendirilmesi | Konuyla ilgili kaynakları okuma 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sosyal Beceri Yetersizliği | Konuyla ilgili kaynakları okuma 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Erken Çocukluk Eğitiminde Yer Alan Sosyal Beceriler | Konuyla ilgili kaynakları okuma 8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sosyal Beceri Eğitim Programları | Konuyla ilgili kaynakları okuma 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sosyal Becerilerin Kazandırılmasında Değerler Eğitimi | Konuyla ilgili kaynakları okuma 10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Özel Gereksinimli Çocuklarda Sosyal Beceri Gelişimi ve Eğitimi | Konuyla ilgili kaynakları okuma 11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sosyal Beceri Etkinlikleri Planlama | Konuyla ilgili kaynakları okuma 12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
15 | Sosyal Beceri Etkinlikleri Uygulama | Konuyla ilgili kaynakları okuma 13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını okuma 1 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını okuma 2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |