Genel Bilgi
Kod | EFMZ422 |
Ad | Öğretmenlik Uygulaması II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 15 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.) |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EBRU DERETARLA GÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EBRU DERETARLA GÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AYPERİ SIĞIRTMAÇ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Alana özgü gözlem yapma, özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak uygulama yapabilmektir.
Dersin İçeriği
Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1. MEB Okul Öncesi Eğitim Programı 2013 2. MEB Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği
Notlar
Çukurova Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı Öğretmenlik Uygulaması I ve II Kılavuzu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alana özgü öğretim yöntem ve tekniklerini belirtir |
ÖÇ02 | Alana özgü öğretim yöntem ve tekniklerini tanımlar |
ÖÇ03 | Bir günlük etkinlikleri uygular |
ÖÇ04 | Etkinlikleri çocukların yaş ve gelişim düzeyine göre hazırlar |
ÖÇ05 | Etkinlikleri çocukların yaş ve gelişim düzeyine göre uygular |
ÖÇ06 | Etkinlikleri çocukların yaş ve gelişim düzeyine göre tartışır |
ÖÇ07 | Eğitim ortamını düzenler |
ÖÇ08 | Sınıf yönetimi becerilerini uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alana özgü yöntem ve tekniklerle gözlem yapma | Gözlem yöntem tekniklerini okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | öğrenme ortamını gözlemleme | Gözlem yöntem tekniklerini okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | çocukla iletişim ve gözlem yapma | Gözlem yöntem tekniklerini okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Alana özgü özel öğretim ve yöntem ve tekniklerini kullanarak etkinlik hazırlama | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Alana özgü özel öğretim ve yöntem ve tekniklerini kullanarak etkinlik hazırlama, uygulama yapma | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Alana özgü özel öğretim ve yöntem ve tekniklerini kullanarak etkinlik hazırlama, materyal hazırlama | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Alana özgü özel öğretim ve yöntem ve tekniklerini kullanarak etkinlik hazırlama, uygulama yapma, materyal hazırlama | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | etkinlik planı hazırlama | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | aile katılımını planlama | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | çocuklarla etkili iletişim kurma | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | kavram listesini oluşturma | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | kazanım gösterge listesi oluşturma | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | çocuk değerlendirme | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | değerlendirme | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 12 | 168 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 40 | 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 370 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 14,80 | ||
AKTS | 15 AKTS |