Genel Bilgi
Kod | DM0014 |
Ad | Kardiyovasküler Cihaz Teknolojileri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Kardiyovasküler sistemdeki akış yapısı ve yapısal elemanlar ile akışkan hareketinin etkileşimlerinin öğrenilmesi, kardiyovasküler sistemde kullanılan protezlerin tasarım ve uygulama temellerinin öğrenilmesi.
Dersin İçeriği
Akışkanlar mekaniğinin temelleri, kan reolojisi, kardiyovasküler sistem ve elemanları, iligili denklemler ve çözümleri
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Gianni Pedrizzetti, Karl Perktold, Cardiovascular Fluid Mechanics, Springer, 2003.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci kardiyovasküler sistemi öğrenecektir. |
ÖÇ02 | Öğrenci kardiyovasküler sistemde oluşabilecek rahatsızlıkların akış yapısına etkilerini öğrenecektir. |
ÖÇ03 | Öğrenci biyoakışkan mekaniği ile ilgili kazanımlarını pekiştirecektir. |
ÖÇ04 | Öğrenci akışkan-yapı etkileşimlerini anlayacaktır. |
ÖÇ05 | Öğrenci kardiyovasküler sistemde kullanılan protezlerin tasarım ve uygulama prensiplerini öğrenecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı Doku Mühendisliği Ana Bilim Dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı Doku Mühendisliği Ana Bilim Dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doku Mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Akışkanlar mekaniğine giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akışkanlar mekaniğinin temelleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kardiyovasküler sistem | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kardiyovasküler sistemin fonksiyonu-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kardiyovasküler sistemin fonksiyonu-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kardiyovasküler sistemde hastalıklar | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kardiyovasküler sistemde hastalıklar-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kalp kapakçık mekaniği-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kalp kapakçık mekaniği-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kalp kapakçık mekaniği-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kardiyovasküler protezler-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kardiyovasküler protezler-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kardiyovasküler protezler-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kardiyovasküler protezler-4 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,20 | ||
AKTS | 6 AKTS |