Genel Bilgi
Kod | SUF401 |
Ad | Küçük Ölçekli Balıkçılık Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ERHAN AKAMCA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ERHAN AKAMCA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı; kıyı avcılığında kullanılan ve minimum ekipmanla çalışan av araclarının kullanımının öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini kıyı baıkçılığında kullanılan olta, paraketa ve uzatma ağları oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proje tasarlama becerisini öğrenebilme |
ÖÇ02 | Küçük ölçekli balıkçılık yöntemlerine hakim olur |
ÖÇ03 | Küçük ölçekli balıkçıkta kullanılan av araçlarını kullanma becerisine sahip olur. |
ÖÇ04 | Küçük ölçekli balıkçılıkta kullanılan tekne yapılarına hakim olur |
ÖÇ05 | Sürdürülebilir balıkçılık yöntemlerini geliştirir ve uygular |
ÖÇ06 | Küçük ölçekli balıkçılık ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. |
ÖÇ07 | Edindiği bilgi ve beceriyi aktarabilme becerisine sahip olur |
ÖÇ08 | Küçük ölçekli balıkçılık konusunda sunum hazırlama becerisine sahip olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Küçük Ölçekli Balıkçığıa Genel Bakış | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Küçük Ölçekli Balıkçığıa Genel Bakış (Devam) | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ticari balıkçılıkta kullanılan olta modelleri ve uygulaması. | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ticari balıkçılıkta kullanılan olta modelleri ve uygulaması (Devam). | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Paraketa Modelleri ve Kullanımı. | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Paraketa Modelleri ve Kullanımı (Devam). | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sade Uzatma Ağı Modelleri ve kullanımı. | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sade Uzatma Ağı Modelleri ve kullanımı (Devam). | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Fanyalı Uzatma Ağı Modelleri Ve Kullanımı. | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Fanyalı Uzatma Ağı Modelleri Ve Kullanımı (Devam). | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Pinterler ve kullanımı | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Pinterler ve kullanımı (Devam). | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dersin Genel Değerlendirilmesi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |