UA511 Coğrafi Bilgi Sisteminde Proje Tasarımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UA511
Ad Coğrafi Bilgi Sisteminde Proje Tasarımı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TOLGA ÇAN


Dersin Amacı

Coğrafi Bilgi Sistemi tabanlı proje yönetimi ve değerledirmesi.

Dersin İçeriği

Coğrafi Bilgi Sistemleri teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelere ilişkin bilgilere sahip olmak ve uzaktan algılama teknolojisinin Coğrafi Bilgi Sistemlerinde etkin bir şekilde kullanımı.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Anadolu Üniversitesi Ders Kitapları

Notlar

Anadolu Üniversitesi Ders Kitapları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Coğrafi Bilgi Sistemleri ortamında uzaktan alğılamaya ilişkin modelleme yapar
ÖÇ02 Yerbilimleri ile ilgili mekansal verilerin toplama, depolama, analiz ve değerlendirme yeteneği kazanır
ÖÇ03 Projelerin geliştirilmesinde ve mühendislik problemlerinin çözümünde CBS tabanlı modelleme yapar
ÖÇ04 Coğrafi Bilgi Sistemleri


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uydu verilerini işleyerek fiziksel ve atmosferik değişkenleri hesaplama ve yorumlama yeteneğine sahip olur. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzaktan Algılama tekniklerini kullanarak CBS projeleri için veri hazır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal CBS teknikleri ile coğrafi veriyi analiz etme ve yorumlamaya yeterlilik kazanır 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirleme, çözme, çözüme yönelik uygulama geliştirme becerisi kazanır 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uydu verilerinden bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme yeteneğini edinir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Coğrafi Bilgi Sistemlerinın (CBS) tanımı, tarihçesi, veri tabanları ve veri yapıları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Haritalara ilişkin genel bilgiler, haritaların önemi, tarihçesi, ölçek, yapılış amacı ve tiplerine göre harita çeşitleri, sayısal haritalar, haritalarda kenar bilgileri ve semboller. Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Harita projeksiyonları, dünyanın geoid ve elipsoid modelleri, jeodezik datum, harita projeksiyon ve datum seçimine ilişkin kriterler, projeksiyonlara ilişkin parametreler, projeksiyon sistemlerinin şekil, saha, uzaklık ve yön özellikleri1 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 CBS yazılımını yükleme, çalıştırma ve kullanımı ile ilgili genel bilgiler ve terminoloji. Coğrafi Bilgi Sistemlerinde harita ve görüntülerin rektifikasyonu Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
5 Raster veri tabanı oluşturma ve yeniden sınıflandırma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
6 Mekansal analiz ile ilgili uygulamalar Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
7 Mekansal analiz Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
8 Ara Sınav Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Proje sonuçlarının genel değerlendirmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
10 Rapor yazımı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
11 3 Proje sonuçlarının genel değerlendirmesi, rapor yazımı ve sunumu3 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
12 4 Proje sonuçlarının genel değerlendirmesi, rapor yazımı ve sunumu4 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
13 5 Proje sonuçlarının genel değerlendirmesi, rapor yazımı ve sunumu5 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
14 6 Proje sonuçlarının genel değerlendirmesi, rapor yazımı ve sunumu6 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
15 7 Proje sonuçlarının genel değerlendirmesi, rapor yazımı ve sunumu7 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS