UA0022 Uzaktan Algılamada Sınıflama Programları

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UA0022
Ad Uzaktan Algılamada Sınıflama Programları
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste sınflama programlarını tanımak ve onların performaslarını karşılaştırmak

Dersin İçeriği

görüntü nedir, uydulardan alınan görüntülerin çeşitleri, en yakın olasılık, en yakın komşuluk, yoğunlaştırılmış en yakın komşuluk, yeni algoritma "yoğunlaştırılmış en yakın komşuluk ", elipsoid, bitki indeksi gibi programların tanıtımı ve uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

Bu ders için ön koşul yoktur

Kaynaklar

Innovation and Global Issues 4:

Notlar

https://books.google.com.tr/books?id=wHd5EAAAQBAJ&pg=PA94&dq=uzaktan+alg%C4%B1lama&hl=tr&sa=X&ved=2ahUKEwitzajiucn8AhUZSfEDHbyzD7MQ6AF6BAgIEAI#v=onepage&q=uzaktan%20alg%C4%B1lama&f=false


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 en küçük görüntü hücresini öğrenir
ÖÇ02 Analog ve dijital görüntülerin farklarını anlar
ÖÇ03 çözünürlük nedir? uyduların piksel farklılıkları
ÖÇ04 Uyduların görüntü bantları nedir hangi inceleme için hangi bantlar uygulanır farklarını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uydu verilerini işleyerek fiziksel ve atmosferik değişkenleri hesaplama ve yorumlama yeteneğine sahip olur. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzaktan Algılama tekniklerini kullanarak CBS projeleri için veri hazır. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal CBS teknikleri ile coğrafi veriyi analiz etme ve yorumlamaya yeterlilik kazanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirleme, çözme, çözüme yönelik uygulama geliştirme becerisi kazanır 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uydu verilerinden bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme yeteneğini edinir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Görüntü nedir? anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Uyduların tanıtımı ve özellikleri anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Analog ve digital görütü nedir? anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 piksel nedir anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Çözünürlük nedir? anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 piksel çözünürlüklerinin anlamı anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Uyduların görüntü bantları anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 en iyi hangi görüntü bantlarıyla yer objeleri belirlenir anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Test alanları ve sınıflama için örnek seçimi anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 eğitimli sınıflama anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 kümeleme sınıflama anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 sınıflama programlarının tanıtımı ve uygulamalar anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 ders devamı sınıflama programlarının tanıtımı ve uygulamalar anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 sınıflama programlarının tanıtımı ve uygulamalar örnek uygulamalar anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 05:56