Genel Bilgi
Kod | UA0021 |
Ad | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile Konumsal Modelleme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CENK DÖNMEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Doğal kaynaklarının yönetimi, korunması ve sürdürülebilirliği yönünde karşılaşılan problemlerin çözümünde CBS ve konumsal modelleme tekniklerinin entegresyonu konularında teori ve uygulama örneklerinin aktarılması amaçlanmaktadır. iklim değşikliği altında doğal ve kültürel alanlar ve bileşenlerin belirlenmesi ve bu girdilerde geleceğe yönelik değişimlerin sayısal yöntemlerle tespit edilmesi sağlanacaktır
Dersin İçeriği
CBS uygulamaları, konumsal modelleme tipleri, girdi verileri, kapsamlarının aktarılması. Modelleme çalışmalarında kullanılan CBS araçları
Dersin Ön Koşulu
CBS ve konumsal modelleme hakkında tecrübe ve bilgi sahibi olmak
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Konu ile ilgili tüm kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lisansüstü düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
ÖÇ02 | Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. |
ÖÇ03 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
ÖÇ04 | Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerini işleyerek fiziksel ve atmosferik değişkenleri hesaplama ve yorumlama yeteneğine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzaktan Algılama tekniklerini kullanarak CBS projeleri için veri hazır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | CBS teknikleri ile coğrafi veriyi analiz etme ve yorumlamaya yeterlilik kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirleme, çözme, çözüme yönelik uygulama geliştirme becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerinden bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme yeteneğini edinir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | CBS tanımı, uygulama alanı ve bileşenleri | Konu ile ilgili tüm kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | Raster ve vektor veri sunumları, CBS de veri yapısı topoloji | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | CBS konumsal analizlere giriş CBS nokta desen analizi ve istatistiksel yöntemleri | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | CBS konumsal analizlere giriş CBS nokta desen analizi ve istatistiksel yöntemleri -2 | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | CBS de çevresel modelleme, tanımı, bileşenleri ve türleri | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | CBS de çevresel modelleme, tanımı, bileşenleri ve türleri -2 | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | CBS de çevresel modelleme örnekleri | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | CBS de çevresel modelleme örnekleri -2 | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Hidrolojik modellemeyeyönelik uygulama | Ödev proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Labortuvar uygulaması ve değerlendirmesi | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Labortuvar uygulaması ve değerlendirmesi -2 | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ödev proje | Ödev sunumu hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Karar destek sistemleri | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Labortuvar uygulaması | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |