Genel Bilgi
Kod | DUA802 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Tezin amacına uygun ilerleme sağlaması
Dersin İçeriği
Tez projesinin yürütülmesinde öğrenci ile birlikte yürütülen çalışmalar.
Dersin Ön Koşulu
Ders için ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Genel literatür
Notlar
Konu ile ilgili tüm kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez yazma ile ilgili kural ve ilkeleri uygulayabilir |
ÖÇ02 | Tez yazımı ile ilgili etik kurallara uyar. |
ÖÇ03 | Tezin planlama ve yapısı ile alakalı ayrıntıları belirler |
ÖÇ04 | Tez ile alakalı makale ve diğer kaynakları sınıflandırma ve kullanmayı becerir |
ÖÇ05 | Mevcut bilimsel araştırma bakış açısına karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerini işleyerek fiziksel ve atmosferik değişkenleri hesaplama ve yorumlama yeteneğine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzaktan Algılama tekniklerini kullanarak CBS projeleri için veri hazır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | CBS teknikleri ile coğrafi veriyi analiz etme ve yorumlamaya yeterlilik kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirleme, çözme, çözüme yönelik uygulama geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerinden bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme yeteneğini edinir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin incelenmesi | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin tartışılması | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sözlü Sunum ve anlatım | Selection and review of books and articles related to the field of study | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Değerlendirme | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Rapor Hazırlama ve Sunma | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Değerlendirme-2 | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Sayısal analizler | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Literatür inceleme | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Sözlü sunum ve tartışma-2 | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. | Çalışma ile ilgili ön hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü. | Sonuçların derlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Sonuçların rapor haline getirilmesi | Sonuçların derlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sonuçların rapor haline getirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sonuçların rapor haline getirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |