Genel Bilgi
Kod | MATS205 |
Ad | Matematik Ders Kitabı İncelemesi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin matematik dersine ilişkin kitaplarda bulunması gereken özellikleri fark etmelerini ve öğretimde kullanabilecekleri kitaplara karar vermelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Alandaki ders kitabı inceleme kriterleri; ders kitapları konusundaki çalışmalar; alandaki kitapları tanıma; alandaki kitaplarda dikkat edilmesi gereken kriterler; alandaki kitapların değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
mevcut değil
Kaynaklar
Karaca, D., & Uzunkol, E. (2019). İlkokul Matematik Ders Kitaplarının İçerdiği Değerler Bakımından İncelenmesi. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 5(2), 55-71. Zeybek, Z., Üstün, A., & Birol, A. (2018). Matematiksel İspatların Ortaokul Matematik Ders Kitaplarındaki Yeri. Ilkogretim Online, 17(3). Şirin, B., & YILDIZ, A. (2020). 8. sınıf matematik ders kitabının PISA temel matematik beceri seviyelerine göre incelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(4), 1158-1176. Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Işığında Ders Kitabı Hazırlama, ERASLAN ALİ,ŞAHİN NESLİHAN, Yayın Yeri:Pegem akademik, Editör:Demirel, Ö. ve Kıroğlu, Basım sayısı:4, ISBN:9786050370058, Bölüm Sayfaları:269 -281
Notlar
ÖZDEMİR, E., & KARABOĞA, A. B. (2019). Ortaokul matematik ders kitaplarında toplumsal cinsiyet. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3), 760-781.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konu alanındaki ders kitabı inceleme kriterlerini açıklar. |
ÖÇ02 | MEB Talim Terbiye Kurulunun ders kitabı konusundaki çalışmalarını kavrar. |
ÖÇ03 | Kitap seçiminde dikkat edilmesi gereken öncelikleri belirler. |
ÖÇ04 | Konu alanındaki kitapları doğru biçimde değerlendirir. |
ÖÇ05 | Konu alanı ile ilgili kitapların farkında olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders kitabında olması gereken fiziksel özellikler | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay |
2 | Ders kitabında olması gereken eğitsel özellikler | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
3 | Ders kitabında olması gereken görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
4 | Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu tarafından ders kitabı konusunda yapılan çalışmalar | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
5 | Ders kitaplarının hazırlanmasında esas alınan kriterler | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
6 | Ders kitaplarının değerlendirilmesinde esas alınan kriterler | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay |
7 | Ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ders kitaplarının içeriklerinin dil, öğrenci seviyesi ve formata uygunluğu | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay |
10 | Ders kitaplarının içeriklerinin çekiciliği, anlamlı öğrenmeye katkısı ve öğretimde kullanım kolaylığı | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay |
11 | Ortaokul 5.sınıf matematik dersi için ders kitabı incelemesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay |
12 | Ortaokul 6.sınıf matematik dersi için ders kitabı incelemesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay |
13 | Ortaokul 7.sınıf matematik dersi için ders kitabı incelemesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay |
14 | Ortaokul 8.sınıf matematik dersi için ders kitabı incelemesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay |
15 | Genel Değerlendirme | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Performans değerlendirme | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |