Genel Bilgi
Kod | PDRS104 |
Ad | Yaratıcı Drama |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
1. Yaratıcı drama alanının öğretimine yönelik olarak olumlu tutum geliştirmek, 2. Yaratıcılık, drama, Yaratıcı Drama, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu vb. temel kavramları kavrama, 3. PDR çalışmalarında dramayı uygularken sahip olması gereken yeterlilikler ve sorumlulukları kavrama, 4. Yaratıcı dramanın eğitimde kullanımına yönelik gelişimine ve Türkiye’deki uygulamalara yönelik bilgileri kavrama 5. Bir drama dersini tasarımlama ve uygulama becerisi kazanma, 6. Yaratıcı drama ve psikodramanın farklarını bilme..
Dersin İçeriği
Dersin içeriği şöyledir: Yaratıcı dramada temel kavramlar: Yaratıcılık, drama, Yaratıcı Drama, Oyun,iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları, öğeleri, Güven- Uyum Çalışmaları, İletişim- Etkileşim Çalışmaları, Rol Oynama ve Doğaçlamaya Giriş, Rol Oynama ve Doğaçlama, Yaratıcı Dramanın Tarihçesi
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapıkredi Yayınları. Tülay Üstündağ, "Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü", Pegem Yayıncılık, Ankara, 2016. İnci San, "Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayıncılık, Ankara, 2000 İnci San, "sanat ve Eğitim", Ütopya Yayınları, Ankara, 2003.
Notlar
Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapıkredi Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişimin, etkileşim tanımını yapar. |
ÖÇ02 | Yaratıcılığın tanımını yapar. |
ÖÇ03 | Yaratıcı Dramanın tanımını yapar. |
ÖÇ04 | Rol oynamanın tanımını yapar. |
ÖÇ05 | Doğaçlamanın tanımını yapar. |
ÖÇ06 | Güven Çalışmalarına katılır. |
ÖÇ07 | Uyum Çalışmalarına katılır. |
ÖÇ08 | Yaratıcı dramanın aşamalarını bilir. |
ÖÇ09 | Yaratıcı dramanın öğelerini bilir. |
ÖÇ10 | Rol Oynama çalışmalarına katılır. |
ÖÇ11 | Yaratıcı Dramanın Tarihçesini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma/Dersin Tanıtımı | İlgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yaratıcı dramada temel kavramlar | İlgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Yaratıcı dramada temel kavramlar / Yaratıcı dramanın tarihçesi | İlgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları, öğeleri | İlgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Güven- Uyum Çalışmaları-I | İlgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Benzetim, Gösterip Yaptırma |
6 | Güven- Uyum Çalışmaları-II | İlgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
7 | Güven- Uyum Çalışmaları-III | İlgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | Rol Oynama ve Doğaçlamaya Giriş | İlgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
10 | Rol Oynama ve Doğaçlama-I | İlgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
11 | Rol Oynama ve Doğaçlama-II | İlgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
12 | Rol Oynama ve Doğaçlama-III | İlgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
13 | Rol Oynama ve Doğaçlama-IV | İlgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
14 | Rol Oynama ve Doğaçlama-V | İlgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
15 | Rol Oynama ve Doğaçlama-VI | İlgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |