ILEM746 Kültür Eleştirisi ve Sinema

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILEM746
Ad Kültür Eleştirisi ve Sinema
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özge Nilay ERBALABAN GÜRBÜZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Her toplumsal dönemin kendini somutlaştırdığı bir kültür ürünü vardır. Sinema modern sanayi döneminin bilincini somutlaştıran en önemli kültür ürünüdür. Bu bağlamda bu dersin amacı sinemanın kültüre tanıklığının ve sinemanın kültürü somutlaştırmasının kuramsal ilişkilerini özellikle modernlikle bağını kurarak ortaya çıkarmaktır. Kültürel değişimlerle birlikte sinemanın değişimini, sinema ve kültür arasındaki ilişkiyi tartışmaktır.

Dersin İçeriği

Sinema ve modernlik ilişkisi bağlamında kitle toplumu, seri üretim, boş zaman olgusu, toplumsal tipler, gözetim toplumu, gösteri toplumu, kapitalizm, ütopya, distopya, yabancılaşma, post hakikat, post hümanizm

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Haftalık olarak belirtilmiştir

Notlar

Görsel Kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Modern kültür ve sinema arasındaki ilişkiyi felsefi ve toplumsal olarak tartışır
ÖÇ02 Kapitalist toplum ve boş zaman ilişkisinde sinemanın iktisadi ve ideolojik rolünü kavrar
ÖÇ03 Modern kültürün temel toplumsal olguları ve filmler arasında bağlantılar kurabilir
ÖÇ04 Film öykülerini, karakterlerini ve filmlerin söylemini modernliğe ait temel kavramlarla çözümler
ÖÇ05 Sinemanın bir kültür öğesi ve kültürü yansıtan bir araç olduğunu tartışır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kavramsal tarihi açısından kültür Kültürel Kuram Philip Smith, Babil Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sosyal kuramlarda kültür: Karl Marx Kültürel Kuram, Philiph Smith, Babil Yay.1844 El Yazmaları Karl Marx Birikim Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sosyal kuramlarda kültür: Max Weber Kültürel Kuram, Philiph Smith, Babil Yay. Kent Max Weber, Dorlion Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sosyal Kuramlarda Kültür: Georg Simmel Kültürel Kuram, Philiph Smith, Babil Yay.Bireysellik ve Kültür Georg Simmel, Metis Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kamusal yaşamın Dönüşümü ve gündelik hayat HABERMAS, Jurgen. Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, Çeviren Tanıl Bora Mithat Sancar. İstanbul: İletişim Yay., 2018. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Gündelik hayat açısından kamusal insanın dönüşümü Senett, Richard. Kamusal İnsanın Çöküşü. Çeviren Serpil Durak ve Abdullah Yılmaz. İstanbul: Ayrıntı, 2002 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Modern Dünyada Gündelik Hayat Modern Dünyada Gündelik Hayat, Henri Lefebvre, Metis Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma, ders çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sinema ve Gündelik Hayat Kolker, Robert. Film, Biçim ve Kültür. Çeviren Ertan Yılmaz, Dilek Tunalı ve Fırat ve Diğerleri Ertınaz. Ankara: De Ki Yay., 2011. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Boş Zaman ve Kültür Endüstrisi Adorno, Theodor. Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi. Çeviren Mustafa Tüzel, Elçin Gen Nihat Ülner. İstanbul: İletişim Yay., 2013 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
11 İdeoloji ve Kültür Endüstrisi Adorno, Theodor. Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi. Çeviren Mustafa Tüzel, Elçin Gen Nihat Ülner. İstanbul: İletişim Yay., 2013.Althusser, Louis. İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları. Çeviren Yusuf Alp ve Mahmut Özışık. İstanbul: İletişim Yay., 2002. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 Yabancılaşma ve Kültür Endüstrisi, Sinema Gündelik Hayatın Eleştirisi 1 Henri Lefebvre, Sel Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
13 Yabancılaşma kavramı açısından film çözümlemeleri Okuma, İzleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 Kamusal yaşam kavramı açısından film çözümlemeleri Okuma, izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
15 Toplumsal kurumlar ve gündelik yaşam açısından film çözümlemeleri Okuma, izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 03:13