Genel Bilgi
Kod | MATS410 |
Ad | Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin alana özgü öğretim teknolojilerini kullanmayı, yazılım türlerini ve kullanım amaçlarını bilmeleri; alanın öğretiminde kullanılacak materyalleri bilmeleri; materyal ihtiyaçlarını belirlemeleri; öğretim materyalleri geliştirebilmeleri; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaları değerlendirebilmeleri.
Dersin İçeriği
Alana özgü öğretim teknolojileri; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tanınması; materyal ihtiyaçları; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
Mevcut değil
Kaynaklar
Sarpkaya-Aktaş, G. (2018). Matematik öğretiminde somut materyaller ve tasarımları. Ankara: Pegem Akademi. Ünlü, M. Örneklerle Matematik Eğitiminde Materyal Tasarımı ve Kullanımı Yayın Yeri:Pegem Akademi Yayınclık,
Notlar
Çiğdem, İ. N. C. İ., & URAS, M. C. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü Öğretim Elemanlarının Matematik Öğretiminde Materyal Kullanımı ile İlgili Görüşleri. Current Research in Education, 5(1), 23-33. Akın, M. F., İlhan, A., & Çelik, H. C. (2019). Matematik Öğretiminde Materyal Kullanımının Matematiksel Düşünme Becerisi ve Kavram Yanılgıları Üzerindeki Rolü. Ilkogretim Online, 18(3). GÖKKURT, B., UUYGUN, T., GÜN, Ö., & KOÇAK, M. (2020). Matematik Öğretmeni Adaylarının Somut Materyalleri Kullanma Becerilerinin İncelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(34), 153-175.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alana özgü öğretim teknolojilerini bilir ve kullanır. |
ÖÇ02 | Araç ve materyallerinin öğretimdeki yeri ve önemini fark eder. |
ÖÇ03 | Alanın öğretiminde kullanılacak materyalleri ve bunları tasarım ve geliştirme ilkelerini bilir. |
ÖÇ04 | Matematik dersi öğretim programında kullanılması önerilen öğretim materyallerini tanır ve derste kullanır. |
ÖÇ05 | Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamalar yapar ve bunları değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması ve beklentilerin belirtilmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | Öğretim teknolojileri ve yazılım türleri ile iletişim arasındaki ilişki, araç gereçlerin öğretimdeki yeri ve önemi, araç gereç seçiminde dikkat edilmesi gereken unsurlar, etkileyen faktörler | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Matematik Dersi Öğretim Programında yer verilen öğretim materyalleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Pergel, cetvel, açıölçer, gönye ve çizgeç ile yapılan çizimler ve bu araçların kullanımının matematik öğretimdeki yeri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Matematik öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İki boyutlu öğretim materyalleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Öğrencilerin hazırladıkları iki boyutlu öğretim materyallerine ilişkin sunumları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Üç boyutlu öğretim materyalleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Öğrencilerin tasarladıkları üç boyutlu öğretim materyallerine ilişkin sunumları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Poster hazırlama, kullanım amacı, avantaj, dezavantajları, poster hazırlama ile ilgili yazılımlar | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Videoların matematik öğretiminde kullanımı ve hazırlanması ve video hazırlama ile ilgili yazılımları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öğrencilerin bir konuya ilişkin farklı materyaller kullanarak tasarladıkları matematik dersini sunmaları ve tartışma-1 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
14 | Öğrencilerin bir konuya ilişkin farklı materyaller kullanarak tasarladıkları matematik dersini sunmaları ve tartışma-2 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Öğrencilerin bir konuya ilişkin farklı materyaller kullanarak tasarladıkları matematik dersini sunmaları ve tartışma-3 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | performans değerlendirme | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |