KDH004 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Sağlık Eğitimi ve Danışmanlık

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KDH004
Ad Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Sağlık Eğitimi ve Danışmanlık
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Seda KARAÇAY YIKAR


Dersin Amacı

Öğrencilerin sağlık eğitimlerine yönelik eğitim planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği

Sağlık eğitimlerine yönelik eğitim planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini içerir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Hacıalioğlu N. (2019). Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. Glanz K, Rimer BK, Viswanath K. (2008). Health Behaviour and Health Education. Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion. Third Edition. Jones&Bartlett Learning, USA. Erci B. (Edt). Halk Sağlığı Hemşireliği. (2016). 2. Basım, Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri.Sağlık Eğitim. Ankara Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. Özden M. (2013).

Notlar

Kadın sağlığı hemşireliği danışmalık ve eğitimleri ile yapılmış yerli ve yabancı araştırma makaleleri.JOGNN-JOURNAL OF OBSTETRIC GYNECOLOGIC AND NEONATAL NURSING WORLDVIEWS ON EVIDENCE-BASED NURSING JOURNAL OF CLINICAL NURSING JOURNAL OF PERINATAL & NEONATAL NURSING MCN-THE AMERICAN JOURNAL OF MATERNAL-CHILD NURSING NURSING AND MIDWIFERY STUDIES NURSING RESEARCH NURSING RESEARCH AND PRACTICE NURSING SCIENCE QUARTERLY RESEARCH IN NURSING & HEALTH APPLIED NURSING RESEARCH ASIAN NURSING RESEARCH CLINICAL NURSING RESEARCH HOLISTIC NURSING PRACTICE INTERNATIONAL JOURNAL OF NURSING STUDIES INTERNATIONAL NURSING REVIEW JAPAN JOURNAL OF NURSING SCIENCE JOURNAL OF CONTINUING EDUCATION IN NURSING JOURNAL OF NURSING EDUCATION JOURNAL OF NURSING RESEARCH


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sağlık eğitiminin amaç, yarar ve önemini bilir ve açıklar
ÖÇ02 Sağlık eğitimcisinin özelliklerini bilir.
ÖÇ03 Sağlık eğitimcisinin rolünü kavrar
ÖÇ04 Sağlık eğitiminin kısa ve uzun vadeli sonuçlarını açıklar
ÖÇ05 Eğitim becerilerini, sağlık eğitimi uygulamalarında kullanır
ÖÇ06 Sağlıklı birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimlerini saptar
ÖÇ07 Sağlık eğitiminin temel ilke ve özelliklerini kavrar.
ÖÇ08 Danışmanlık becerisini uygular.
ÖÇ09 Dersin içeriğine yönelik literatür hakimiyeti geliştirir.
ÖÇ10 Sağlık eğitiminin geliştirilmesi için önerilerde bulunur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğindeki yeni yaklaşımları kullanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırmadan elde ettiği sonuçları doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği uygulamalarına yansıtır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarına eleştirel gözle bakar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sağlık Eğitiminin Amaç, Yarar ve Önemi ? Temel Kavramlar konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sağlık Eğitimcisinin Özellikleri-Sağlık Eğitiminin Planlanması konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sağlık Eğitimi Yöntemleri-Bireysel ve Grup Eğitimler konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
4 Sağlık Eğitiminde Kullanılan Araç Gereçler konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sağlık Eğitim Modelleri konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Prekonsepsiyonel Eğitim/Danışmanlık konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Üreme Sağlığı/Cinsel Sağlık Eğitim/Danışmanlığı konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar konulara ilişkin ödev/proje sunulması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Prenatal Eğitim/Danışmanlık konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Postnatal Eğitim/Danışmanlık konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İnfertilite Danışmanlığı konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Genetik Danışmanlık konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Menopozal Eğitim/danışmanlık konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Aile Planlaması Eğitim/Danışmanlığı konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dersin değerlendirilmesi konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 5 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 4 5 20
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS